نوشته شده توسط : ost

همواره راه های مختلفی برای بازاریابی یک محصول و شناساندن آن به افراد مختلف وجود دارد. اما راه حلی که توسط کمپانی مارول در نظر گرفته شده، با سایر مواردی که تا به حال دیده ایم تفاوت دارد. اگر اندکی به غذا خوردن و خوراکی ها علاقه داشته باشید، حتما نام چیپس «دوریتوز» را شنیده اید. این محصول توسط کمپانی «فریتو-لی» تولید می شود و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اکنون کمپانی مارول تصمیم گرفته برای آنکه نام ««نگهبانان کهکشان ۲» فیلم جدید خود را بیشتر بر سر زبان ها بیاندازد، با شرکت یاد شده همکاری نماید. بر این اساس دوریتوز به صورت محدود پاکت های چیپسی ارائه می کند که در آن پخش کننده نوار قابل شارژی قرار گرفته و برای شما موسیقی متن کامل این فیلم را پخش می نماید. درون این آلبوم ۱۴ آهنگه، موسیقی های پاپ و راک دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی از هنرمندانی مانند فلیتوود مک، جرج هریسون، جیپ تریک و دیوید هسلهاف قرار گرفته است. dims این نخستین باری نیست که فریتو-لی از فناوری برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کند. امسال در خلال برگزاری لیگ فوتبال ملی آمریکا (سوپربول)، برند توستیتوز محصول خاصی را روانه بازار کرد. در بسته های ارائه شده حسگری وجود داشت که می توانست وجود الکل در نفس را نشان دهد. روزیاتو



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور ایتالیایی به ایران می‌آید تا علاوه بر حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، در تالار وحدت هم روی صحنه برود. میکولا پیووانی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، برادران تاویانی و مارکو بلوکیو را دارد، پنجم اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۵ آوریل در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و در این کنسرت منتخبی از قطعاتی که پیش از این برای تعدادی از فیلم‌های سینمایی ساخته است، اجرا می‌کند که در یک سانس و ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین است. پیووانی برای بیش از ۱۳۰ فیلم موسیقی متن ساخته و برای‌ «زندگی زیباست» (۱۹۹۷) به کارگردانی روبرتو بنینی اسکار بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد. او موسیقی متن سه فیلم «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه» به کارگردانی فلینی را ساخته و بعد‌ها باله‌ای با نام «باله فلینی» را تصنیف کرد. موسیقی برنده اسکار فیلم «زندگی زیباست» در سال ۲۰۰۰ نامزد دریافت جایزه گرمی در رشته «بهترین موسیقی متن برای سینما، تلویزیون و دیگر رسانه‌های بصری» شد. از میان فیلم‌هایی که نیکولا پیووانی برای آن‌ها موسیقی تصنیف کرده می‌توان به «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن» (مارکو بلوکیو، ۱۹۷۲)، «عطر بانوی سیاه‌پوش» (فرانچسکو باریلی، ۱۹۷۴)، «ردپا روی ماه» (لوئیجی باتزونی، ۱۹۷۵)، «جهش در تاریکی» (مارکو بلوکیو، ۱۹۸۰)، «شب سن لورنزو» (برادران تاویانی، ۱۹۸۲)، «کائوس» (برادران تاویانی، ۱۹۸۴) اشاره کرد. پیووانی اعتقاد دارد ساختن موسیقی متن برای فیلم‌های زیاد باعث درجا زدن موسیقی‌دان می‌شود اما در تئا‌تر، موسیقی بالا‌تر از هر هنری است. پیووانی در زمینه تئاترهای موزیکال نیز فعالیت دارد و در حوزه موسیقی ارکسترال و مجلسی نیز کار می‌کند. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - هانس زیمر جایزه‌ی دستاوردهای موسیقی فیلم «مکس اشتاینر» را در جشن سالیانه‌ی «هالیوود در وین» در ۱۹ اکتبر سال جاری دریافت خواهد کرد. این مراسم که در بیش از ۳۵ کشور پخش خواهد شد شامل اجراهایی از آهنگ‌های خاطره‌انگیز این برنده‌ی جایزه‌آکادمی با تنظیم‌های ارکسترال جدید خواهد بود. امسال دهمین سال مراسم جایزه‌ی مکس اشتاینر است که هر ساله در شهر وین و به‌پاس دستاوردهای شگرف در موسیقی فیلم برگزار می‌شود. از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم می‌توان به لالو شیفرین،‌ جان بری،‌رندی نیومن، الکساندر دسپلات،‌جیمز نیوتن هاورارد و دنی الفمن اشاره کرد. زیمر تا به‌حال آهنگسازی بیش از ۱۵۰ پروژه را- ‌از جمله شب تاریک،‌ شیرشاه، گلادیاتور،‌ خط قرمز باریک،‌ مرد بارانی، تلقین و تلما و لوییز- بر عهده داشته است. تابستان سال گذشته، زیمر تور کنسرت‌های خود را در سراسر اروپا و امریکا به روی‌صحنه برد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. این مراسم بخش اصلی برنامه‌ی «هالیوود در وین» است که ساندرا تومک آن را در سال ۲۰۰۷ بنیان نهاد. به گفته‌ی تومک: «هانس زیمر مدت‌هاست که ارتباط نزدیکی با وین دارد» زیرا پروژه‌های اخیر او – «تاج پادشاهی»، «سیاره‌ی آبی ۲» و «دوزخ» همه در استیج سینکرونِ وین ضبط شده‌اند. تومک می‌افزاید: «برای شهری که تا این اندازه در تاریخ موسیقی غنی است،‌ بسیار شایسته است که این جایزه را که به یاد مکس اشتاینر بزرگ نام‌گذاری شده است به این آهنگساز فوق‌العاده با استعدادهای چندگانه اهداکند» زیمر تا به‌حال یازده بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده است. در سال ۱۹۹۴، او جایزه‌ی آکادمی را در بخش بهترین موسیقی متن فیلم برای شاه‌شیر از آن خود کرد. او همچنین تا به حال سه بار برنده‌ی جایزه‌ی گرمی و دو بار برنده‌ی جایزه‌ی گولدن گلوب بوده است. موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) و شرکت سونی، اخیراً موسیقی متن کامل بازی تحسین شده‌ی Horizon: Zero Dawn را در سرویس اسپاتیفای (Spotify) در دسترس علاقه‌مندان قرار دادند. حدود ۸۰ آهنگ مختلف از موسیقی متن این بازی که به چهار دیسک تقسیم می‌شود، به صورت کاملاً رایگان برای مشترکین این سرویس موسیقی آنلاین در دسترس قرار دارد. علاقه مندان در حال حاضر می‌توانند به چندین ساعت از موسیقی متن بازی زیبای Horizon: Zero Dawn در سرویس اسپاتیفای گوش فرا دهند. موسیقی متن این بازی که شامل ۸۰ آهنگ است، شما را غرق در دنیای ساخته شده‌ی این عنوان می‌کند و همچنین منجر به همذات‌پنداری و خوپذیری بیشتر با آن نیز می‌گردد. از این نشانی می‌توانید به موسیقی متن بازی Horizon: Zero Dawn گوش بسپارید. لازم به اشاره است که افرادی از جمله اوریس دِ مان (oris de Man)، نیلز وَن دِر لیست (Niels van der Leest) و The Flight در ساخت موسیقی متن این بازی نقش داشته‌اند و جولی الون (Julie Eleven) نیز به عنوان خواننده در آن حضور داشته است. لوکاس وَن تل (Lucas van Tol) نیز وظیفه‌ی نظارت بر این پروژه را بر عهده داشته است. لوکاس ون تل پیش از این در مصاحبه با وبلاگ رسمی پلی‌استیشن در خصوص نحوه‌ی ساخت موسیقی متن بازی Horizon: Zero Dawn ابراز داشت: زمانی که من آغاز به ساخت موسیقی متن این بازی کرده بودم، هنوز بازی ساخته نشده بود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که با تمرکز بر روی سه ستون اصلی این بازی یعنی ماشین آلات، قبایل و طبیعت زیبا به ساخت آن (موسیقی متن) بپردازیم. او ادامه داد: ما کار خود را با ساخت موسیقی قبایل آغاز کردیم. ما از خودمان پرسیدیم که «یک قبیله در آینده و پس از اینکه فرهنگ خود را از دست داده است، چه نوایی خواهد داشت؟» همچنین [این پرسش مطرح شد] که «چگونه می‌توانیم موسیقی متنی متناسب با نوای در نظر گرفته شده برای قابلی [بازی] خلق کنیم که تا به حال در قبایل امروزی استفاده نشده باشد؟» بازی Horizon: Zero Dawn هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. همانطور که پیش از این اشاره شد، این بازی در زمان عرضه با واکنش تحسین آمیز منتقدان و بازیکنان همراه شد (از این نشانی می‌توانید نمرات منتشر شده‌ی آن از سوی مراجه مختلف را بررسی کنید). سونی چندی پیش از احتمال ساخت دنباله‌های این سری خبر داد. به همین ترتیب، یکی از تولید کنندگان این بازی از استودیوی گوریلا گیمز اعلام کرد که در صورت ساخت دنباله برای این بازی احتمالاً شاهد شخصیت اصلی دیگری به غیر از الوی (Aloy)، شخصیت اصلی Horizon: Zero Dawn، خواهیم بود؛ اگرچه وی همچنان جزوی از جهان خلق شده‌ی این بازی خواهد بود. در راستای دیگر اخبار مرتبط با بازی Horizon، گوریلا گیمز اخیراً اطلاعاتی از نحوه‌ی طراحی دایناسورهای ماشینی این بازی متشر کرد. همچنین مشخص شد که به‌روزرسانی ۱٫۰۲ این عنوان، گزینه‌های گرافیکی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو را به آن اضافه می‌کند که از این نشانی می‌توانید جزئیات مربوط به آن را مشاهده کنید. gamefa



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

سال‌هاست که دانشمندان ادعا می‌کند گوش دادن به موسیقی موتزارت می‌تواند شما (و فرزنداتان) را باهوش‌تر کند. فواید گوش دادن به موتزارت پایان ندارد و اکنون هم گروهی از محققان به یافته‌هایی رسیده‌اند که مهر تاییدی بر مزایای موسیقی این نابغه‌ی کلاسیک می‌زند. یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند از بروز صرع در بیمارانی که به آن دچار هستند جلوگیری کنند. براساس یافته‌های محققان دانشگاه ایالت اوهایو، افرادی که به صرع دچار هستند در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند، واکنش‌های عصبی متفاوتی به انواع خاصی از موسیقی دارند (موسیقی موتزارت و جان کولتران). درواقع، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های متناسب و همگام این بیماران با موسیقی می‌تواند از “بروز تشنج‌های ناتوان‌کننده‌ای که با صرع همراه هستند، پیشگیری کند.” چنین یافته‌ای آشکار می‌کند که پتناسیل‌ها و راه‌های بسیاری برای درمان این اختلال وجود دارد. new-music-friday-feat-640x0 دکتر کریستین کاریتون، نویسنده‌‌ی اصلی این تحقیق، هنگام توضیح نتایج به BBC گفت: “۸۰ درصد از افراد که به صرع دچار هستند، نوع قشر گیجگاهی صرع را دارند؛ بدین معنی که تشنج آنها از قشر گیجگاهی مغز ( لوب تمپورال) ناشی می‌شود.” او اضافه کرد که “قشر شنوایی مغز که به شنیدن و صدا و گوش دادن به موسیقی مربوط می‌شود، در همین قشر گیجگاهی مغز قرار دارد. کاریتون و تیمش پی بردند که بیماران صرعی “هنگام گوش دادن به موسیقی به میزان قابل توجهی سطح بیشتری از فعالیت‌ امواج مغزی را نشان دادند.” و از آن مهم‌تر، “فعالیت امواج مغزی در افراد مبتلا به صرع با موسیقی هماهنگ و همگام بود،” بنابراین، موسیقی این پتانسیل را دارد که از همان ابتدا از بروز تشنج جلوگیری کند یا این که هنگام یک تشنج به تسکین آن کمک کند. با وجود اینکه تیم محققان دانشگاه اوهایو روی تعداد زیادی از افراد آزمایش نکرند (از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی تعداد ۲۱ بیمار برای این مطالعه تحت نظر قرار گرفتند) اما نتایج آنها نویدبخش هستند. کاریتون گفت: “ما فکر می‌کنیم موسیقی می‌تواند بسیار موثر باشد. در تحقیق ما، هیچ‌کس هنگام گوش دادن به موسیقی تشنج نکرد.” به‌نظر می‌رسد اکثریت موافق هستند که به‌کارگیری موسیقی می‌تواند راه موثری در درمان تشنج باشد. پروفسور «مارک کوک»، رییس بنیاد صرع ویکتوریا در کشور استرالیا، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی ABC News گفت: “بیشتر شواهدی که تاکنون جمع‌آوری کرده‌اند به این احتمال مربوط است که تغییر در نحوه‌ی عملکرد امواج مغزی می‌تواند بر تشنج تاثیر داشته باشد. این یافته قطعا دلیلی خوب و کافی است برای اینکه بیشتر در این زمینه تحقیق کنیم.” از سوی دیگر، در موازات همین یافته‌ها، گروه دیگری از محققان دانشگاه «برونل» (Brunel)، به سرپرستی «کاترین میدز» (Catherine Meads)، در مطالعات خود روی ۷۰۰۰ بیمار پی بردند که گوش دادن به موسیقی قبل، هنگام و بعد از عمل جراحی می‌تواند نیاز به مسکن‌ها را کاهش دهد. نتایج این تحقیق که در مجله‌ی Lancet منتشر شد، نشان داد که آن دسته از بیمارانی که به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش می‌دادند، پس از عمل جراحی به میزان قابل توجهی آرام‌تر بودند و رضایت بیشتری ابزار کردند. همچنین، آنها به داروی مسکن کمتری احتیاج داشتند و در مقایسه با گروه دیگر درد کمتری را گزارش دادند. 200803240044_24209 این مدارک جدید هم تایید می‌کنند که موسیقی تنها جنبه‌ی زیبایی‌شناختی ندارد و کاربردهای مفیدی هم دارد. کوک به عنوان یک پروفسور اشاره کرد که “پروسه‌ی درمانی‌ای که داروها و عمل جراحی در آن هیچ نقشی ندارند، روشی که ساده و امن است مثل موسیقی، چیز خوبی برای بیماران محسوب می‌شود.” منبع: Digital Trends digikala



:: موضوعات مرتبط: اخبار موسیقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

سرپوش هنری - ناصر چشم آذر در گفتگو با دیباچه، عنوان کرد: کار جدیدی که انجام داده ام، موسیقی متن یکی از فیلم های سینمایی صادق پروین آشتیانی است وی در خصوص همسویی موسیقی متن فیلم های سینمایی که جذابیتی را برای بینندگان ایجاد می کند، افزود: آهنگساز با ظرافت و دقتی که دارد همسو با کاراکترها پیش می رود و با فیلم در یک جریان قرار می گیرد، به همین دلیل می توان با موسیقی متن، مخاطب را به دنبال داستان کشاند. ناصر چشم آذرگفت: تا به حال با خوانندگانی چون مانی رهنما و دوستان دیگر همکاری کرده ام که از همکاریمان کمال رضایت را داشته ام. وی در خصوص آثاری با حال و هوای عید گفت: تا به امروز بالغ بر ۳۰ کار با مضمون عید داشته ام که اغلب در قالب تیتراژ برنامه بوده اند. چشم آذر در پاسخ به اینکه جذابیت های سال نو را در چه می بیند، گفت: جذابیت هایی که سال نو برایم دارد این است که یک هیجان و حس نو شدن در زندگی مردم سرزمینم جریان پیدا می کند، طبیعت جان دوباره می گیرد. سر سبزی فصل بهار یاد آور خاطرات زیبایی است. این آهنگساز درباره فضای متفاوت فصل ها و تاثیر آن بر موسیقی عنوان کرد: هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد و می توان از آن ایده های متفاوتی گرفت . چشم آذر در پایان در خصوص تاثیر تکنولوژی بر موسیقی عنوان کرد: تکنولوژی به زندگی ها در موقعیت های مختلف کمک کرده است و چه بسا همگامی این امر با موسیقی نیز اتفاقا قابل تاملی را رقم زده است. گفتنی است آخرین کنسرت سال ۹۵ ناصر چشم آذر ۲۵ و۲۶ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. سرپوش



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - «آی.آر. رحمان»‌ حالا در ایران، آهنگسازِ شناخته شده‌ای است؛ او آهنگسازِ فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی «مجید مجیدی» شد و حالا دومین تجربه‌اش را با این کارگردانِ جهانی در فیلم «آن‌سوی ابرها» ترجمه کرده است. «دیلیپ کومار» که بعد از آنکه به اسلام گروید، نامش را به «آی. ار. رحمان» به معنای در امانِ خدا تغییر داد، از نوجوانی در زمینه‌ی موسیقی فعالیت کرد؛ ابتدا موسیقی همه‌پسندِ هندی ساخت؛ بعد برای تبلیغات تلویزیونی اثر نوشت و بعد از آن به آهنگسازی فیلم روی آورد و در این زمینه آن‌چنان موفق شد که حاصلش سیزده جایزه‌ی فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شد و مجله‌ی تایم در سال ۲۰۰۹ او را در لیست تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرد؛ او مهمانِ جشنواره‌ی جهانی فیلم بود و روزهای پرکاری را پشتِ سر گذاشت. مسترکلاس و مصاحبه‌ی مطبوعاتی و نشست پرسش و پاسخ، با همه‌ی اینها فرصتِ کوتاهی برای گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» دست داد تا «رحمان» با گشاده‌رویی که خصوصیتِ هندی‌هاست با حوصله و با وجود تمام خستگی‌هایش به سوالات پاسخ دهد. ... * آقای رحمان، در این سال‌ها چهره‌های بسیاری از موسیقی هند در دنیا معرفی شده‌اند؛ از «راوی شانکار» گرفته تا «ولایت‌خان» و «پرویز شهیدخان» که همین سال گذشته در ایران نیز به اجرای برنامه پرداخت. اما به نظر می‌رسد در حوزه‌ی موسیقی فیلم شما مهم‌ترین چهره‌ی موسیقی نه‌تنها در هند که در مشرق‌زمین هستید. موسیقی را چه‌طور آغاز کردید؟ پدر من موسیقی کار می‌کرد؛ اما مشوق اصلی‌ام برای فعالیت در این هنر، مادرم بود. او از کودکی به من می‌گفت که تو می‌توانی در این هنر، آدم بزرگی شوی و البته من بیشتر آن جمله را به عنوان مهر مادری تلقی می‌کردم تا خودم چنین تصوری داشته باشم. (خنده) * موسیقی را با نوازندگی آغاز کردید؟ بله، در دبیرستان یک گروه موسیقی داشتیم که من در آن کیبورد می‌نواختم. خیلی هم خوش می‌گذشت. * و بعد سراغ آهنگسازی برای تبلیغات تلویزیونی رفتید؟ بله. * چه‌طور این اتفاق افتاد؟ آن زمان استودیوهای خانگی زیادی در هند وجود داشت که به من کمک زیادی کرد.‌ در واقع شکل‌گیری استودیوهای خانگی این آزادی را به من داد تا ایده‌هایم را محقق کنم و هر کاری که دوست دارم را انجام دهم. شاید همان دوران بود که موسیقی را بیش از پیش برایم جدی‌تر کرد. همان‌زمان در حوزه‌ی تبلیغات تلویزیونی کارم را شروع کردم. در تبلغیات شما به‌عنوان آهنگساز 30 ثانیه فرصت دارید تا ایده‌هایتان را عملی کنید و این کار را سخت می‌کند؛ اما من همان زمان هم کاری که می‌کردم را جدی می‌گرفتم. * و همین زمینه‌ای شد برای اینکه به موسیقی فیلم راه پیدا کنید. بله، اولین کارگردانی که با او کار کردم، «مانی راتنام» بود. آن فیلم فرصت فوق‌العاده‌ای بود که در اختیارم قرار گرفت. برای آن فیلم چندین ترانه نوشتم و فکر می‌کردم برای این کار هم باید به خلق لحظه‌ای دل‌نشین روی موسیقی فیلم تمرکز کنم و هم از لحاظ احساسی به آن معنا ببخشم. * برای همین هم تا آن اندازه موفق شد و جایزه‌ی ملی جشنواره‌ی هند را گرفتید؟ من وقتی موسیقی آن اثر را می‌نوشتم، در یک مکاشفة شخصی و درونی بودم. این مسأله را در یک جلسه در همین جشنواره هم بیان کردم؛ داشتم درباره‌ی تصوف، معرفت و انرژی درون و بیرون کار می‌کردم. در واقع نوعی مراوده‌ی شخصی با خودم داشتم و اینکه چه‌طور می‌شود در همه‌ی احوال به خدا توکل کرد، چه در مسائل تکنولوژیک و چه در مسائل موسیقی یا هر عرصة دیگری. بنابراین از موفقیت آن اثر شگفت‌زده نشدم و احساس کردم این هم بخشی از بازی و سفر معرفتی‌ای است که در آغاز آن قرار داشتم. * آن مکاشفه به جایی رسید؟ هنوز هم اول همان راه هستم. (خنده) * به هر حال فعالیت‌‌های شما در زمینه‌ی موسیقی فیلم ادامه پیدا کرد تا «دنی بویل» در «میلیونر زاغه‌نشین» یک سکوی پرتاب جدی برای شما به عنوان آهنگساز فیلم شد. چه‌قدر با سینمای او آشنا بودید؟ هیچ آشنا نبودم. حتی وقتی قرار شد او را برای اولین بار ببینم، اسمش را در «گوگل» سرچ کردم! (خنده) بعد از آنکه او را دیدم، متوجه شدم که بسیار موسیقی را می‌شناسد و می‌تواند به من در ساخت موسیقی فیلم کمک کند که این اتفاق هم رخ داد. اصولاً وقتی کارگردان می‌داند چه می‌خواهد و شما را به همان سمت هدایت می‌کند، کمک بزرگی به خلق اثر می‌کند. همکاری با «بویل» برای من تجربه‌ی بسیار خوشایندی بود؛ ضمن اینکه او انسان بسیار شریف و از همه مهم‌تر دوست خوبی است. * قبل از ساخت موسیقی، فیلم‌نامه را می‌خوانید یا مثلاً در جریان ساخت اثر از صحنه‌های فیلم‌برداری دیدن می‌کنید؟ اگر بتوان فیلم‌نامه را خواند که خیلی خوب است؛ اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد و ما بعد از کامل شدن اثر، آن را می‌بینیم؛ اما من مدام در جریان ساخت فیلم با کارگردان از طریق ایمیل در ارتباط هستم و سمپل‌ها را برایش می‌فرستم. مثلاً ممکن است کارگردانی بخواهد هر کاراکتر اثرش، موسیقی مخصوص خودش را داشته باشد و یا اینکه به احساسات اثر شدت دهد یا بیننده را در سطح دیگری از قصه همراه کند. * آهنگسازی برای کارگردانانی از ملیت‌های گوناگون با سلیقه‌های متفاوت و سبک فیلم‌سازی گوناگون، چه ویژگی‌هایی دارد؟‌ مثلاً وقتی برای «دنی بویل» موسیقی می‌نویسید، چه تفاوتی با زمانی دارد که قرار است برای فیلم «مجید مجیدی» اثری خلق کنید؟ ملیت قطعاً موثر است. من وقتی قرار بود برای فیلم «پله» موسیقی بسازم، هیجان زیادی داشتم. باید برای فیلمی از امریکای لاتین موسیقی می‌ساختم و بنابراین مدت‌ها وقت گذاشتم تا با سازهای برزیل بیشتر آشنا شوم و به نتیجه‌ی مطلوبی برسم. البته آن فیلم از یک منظر دیگر هم برای من هیجان‌انگیز بود. به‌هرحال اولین تجربه‌ی من در ساخت موسیقی برای فیلم‌های ورزشی بود. اما در ساخت موسیقی فیلم، یک مسأله اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مهم نیست شما برای چه کارگردانی کار می‌کنید، مهم این است که او و خواسته‌هایش را بشناسید. شما بخشی از یک جریان در ساخت فیلم هستید. ممکن است کارگردان، کاری مدرن از شما بخواهد یا کاری کاملاً سنتی. خیلی‌ها دل‌شان می‌خواهد موسیقی به احساس فیلم کمک کند و خیلی‌ها فقط می‌خواهند در یک آرامشی در جریان فیلم حضور داشته باشد. البته مسائل دیگری هم در این میان دخیل است؛ مثلاً ژانری که فیلم در آن ساخته شده است. شما در موسیقی فیلم‌های کمدی می‌توانید از موسیقی آشکارتری استفاده کنید. * و در این میان، بودجه تا چه اندازه سهیم است؟ خب خیلی‌وقت‌ها شما پول کافی دارید و می‌توانید تمام ایده‌هایتان را محقق کنید؛ اما گاهی این امکان وجود ندارد و به نظر من، این نکته‌ی اصلی است. شما نمی‌توانید به این بهانه که پول کافی وجود ندارد، موسیقی خودتان یا موسیقی خوبی نسازید. چاره‌ای وجود ندارد جز اینکه خلاقیت‌هایتان را شکوفا کنید. من موسیقی یک اثر را با یک ویولن نوشتم. البته این حرف من به این معنا نیست که کار کردن بدون بودجه اتفاق خوشایندی است. نه! همیشه باید بودجه‌ی کافی وجود داشته باشد؛ اما خب گاهی این مسأله غیرممکن است. * ایده‌ی آقای «مجیدی» برای موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله»‌ و «آن سوی ابرها» چه بود؟ او می‌گفت موسیقی باید به حس لحظه‌هایی که در اثر وجود دارد، کمک و مخاطب را با خودش همراه کند. در «آن سوی ابرها» هم مسأله همین بود؛ اما در عین حال، تأکید داشت که موسیقی کاراکتر خودش را داشته باشد. * منظورتان را متوجه نمی‌شوم. یعنی نه فقط روی تصاویر بنشیند که شخصیت مستقلی داشته باشد. * پیش از اینکه مجیدی به شما سفارش ساخت موسیقی فیلم را بدهند، اصلاً او را می‌شناختید؟ فیلم «به رنگ خدا» را دیده بودم که شخصیت اصلی‌اش یک نوجوان نابینا بود. * فیلم را دوست داشتید؟ خیلی زیاد. فیلم بسیار لطیفی بود. ما هندی‌ها ایشان را خیلی خوب می‌شناسیم. در واقع فیلم‌های ایشان الگوی بسیاری از فیلم‌سازان مستقل هندی بوده است. من اما فیلم‌های ایرانی بسیاری دیده‌ام و از میان کارگردانان ایرانی جز آقای مجیدی -که با او کار کرده‌ام- سینمای «مخملباف» و «کیارستمی» را بسیار دوست دارم. * همکاری با آقای «مجیدی» چه‌طور شکل گرفت؟ یک ایمیل برای من آمد که آقای مجیدی تمایل دارد موسیقی اثری درباره‌ی حضرت محمد (ص) را شما بسازید. * بعد؟ هیجان‌زده شدم؛ چون همان‌طور که گفتم، آقای «مجیدی» را می‌شناختم و می‌دانستم که ایشان کارگردانی بزرگ است که چندین نسل از فیلم‌سازان هندی را تحت تأثیر خود قرار داده؛ اما از آن مهم‌تر، ساخت موسیقی برای فیلمی درباره‌ی پیامبر اسلام بود. می‌دانید من به حضرت محمد (ص) عشق می‌ورزم. * در جریان ساخت فیلم حضور داشتید؟ یک‌بار رفتم و حساسیت‌های ایشان برای من بسیار تحسین‌آمیز بود. خب خیلی از بزرگان سینمای جهان در آن پروژه حضور داشتند. هنوز هم فکر می‌کنم بزرگ‌ترین شجاعت‌ زندگی‌ام ساخت موسیقی برای این اثر بود. * و همکاری چه‌طور بود؟‌ خب مثل هر تجربه‌ی دیگری، ابتدا ایشان را محک زدم تا بدانم چه موسیقی‌ای را دوست دارد. برایش نمونه‌های موسیقی از آهنگسازان بزرگ می‌فرستادم، چون قرار بود کار ارکسترال باشد. مدتی طول کشید تا سلیقه‌اش را بشناسم و بعد از آن، دیگر کار آسان پیش رفت. می‌دانید من عمده‌ی کارم را با یک «کیبورد» و «کامپیوتر» انجام می‌دهم. نمونه‌ها را برای ایشان فرستادم و بعد از اینکه موافقت خودشان را اعلام کردند، آن را ضبط کردیم. * و در «آن سوی ابرها» چه اتفاقی افتاد؟ این همکاری قطعاً برای من راحت‌تر بود؛ چون با فضای ذهنی مجیدی به عنوان کارگردان آشنا شده بودم و سر صحنه‌های فیلم‌برداری هم بودم. اما باز هم کار خیلی آسان نبود، چون ایشان کارگردان سخت‌گیری است. (خنده) * و از نتیجه راضی هستید؟ بله، فکر می‌کنم کار خوبی شد. * معمولاً در ایران، آهنگسازان آخرین افرادی هستند که به پروژه می‌پیوندند و همین هم مشکلات زیادی برای کار به وجود می‌آورد. مشکلی که قطعاً برای شما وجود ندارد. اتفاقاً ما هم بسیار با این مسأله درگیریم! شده که من برای کاری تنها ده روز فرصت داشته‌ام که خب معمولاً از کسان دیگری هم برای ساخت موسیقی اثر کمک می‌گیریم! * بعد از ساخت موسیقی، با این مواجه شده‌اید که کارگردانی موسیقی شما را دوست نداشته باشد؟ بله، طبیعی است و من سعی می‌کنم تغییراتی که او می‌خواهد را اعمال کنم. * و بالاخره اینکه آن همه موفقیت برای «میلیونر زاغه‌نشین» را تصور می‌‌کردید؟ سیستم جشنواره‌ها و جایزه‌ها بسیار پیچیده است و به خیلی چیزها بستگی دارد؛ حتی به اینکه فیلم در چه زمانی پخش می‌شود. نمی‌دانم اگر امریکا در آن سال دچار بحران اقتصادی به آن شکل نبود، باز هم آن اثر تا این اندازه مورد توجه قرار می‌گرفت یا نه. منبع: سایت موسیقی ما نویسنده: سما بابایی، علی پاکزاد



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

نسخه جدید و بسیار مورد انتظار سری بازی‌های محبوب God of War تا یک هفته دیگر به صورت جهانی منتشر خواهد شد و بی‌شک یکی از مواردی که بازی‌بازان از آن لذت خواهند برد، موسیقی متن حماسی آن خواهد بود. به تازگی شرکت سونی در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن اعلام کرده است که موسیقی متن کامل بازی God of War از طریق سرویس اسپاتیفای (Spotify) در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان این بازی می‌توانند در فاصله یک هفته به انتشار آن، بخش کوچکی از این ماجراجویی حماسی را تجربه کنند. بیر مک‌کری (Bear McCreary)، آهنگساز بازی God of War، که تجربه ساخت موسیقی فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر Battlestar Galactica و The Walking Dead را هم داشته، اطلاعاتی در این باره منتشر ساخته و ابراز داشته است که از کار کردن بر روی جدیدترین فصل داستانی این سری که در اصل، خود نیز طرفدار پر و پا قرص این مجموعه هم هست، «بسیار هیجان» داشته است. مک‌کیری در ادامه سخنان خود بیان داشت که «کاملاً واضح است که بازی جدید به تم موسیقی جدیدی هم نیاز داشته باشد و نباید یادآور موسیقی‌های متن حماسی بازی‌های پیشین این مجموعه باشد و در عوض باید بر روی «قلمروی جدیدی از موسیقی» تکیه می‌کرده است. وی اظهار داشت که از بین همه موسیقی‌هایی که وی بر روی آن‌ها کار کرده و نواخته، بیشتر ساخت موسیقی «Memories of Mother» برای وی سخت بوده است چراکه او می‌خواسته «تمی زیبا و غیر منتظره برای کریتوس» بسازد. برای شنیدن موسیقی متن بی‌نظیر این بازی می‌توانید از این نشانی استفاده کنید. در راستای دیگر اخبار مرتبط با بازی God of War، اخیراً فهرست تروفی‌های این بازی فاش شده است که اسپویل‌های فراوانی را هم در بر می‌گیرد. از سوی دیگر، نقدها و نمرات این بازی هم منتشر شده است که واکنش فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، را هم به دنبال داشته است. همچنین کارگردان این بازی یعنی آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog) از تلاش تیم بازیگران و آهنگسازی بازی God of War هم قدردانی کرده است که از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره برسید. بازی God of War در تاریخ جمعه ۳۱ فروردین ماه (۲۰ آوریل ۲۰۱۸ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه و منتشر خواهد شد. گیمفا



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

ویل اسمیت با بازی و ساخت موسیقی فیلم برای «علاء‌الدین» به زودی بزرگ‌ترین قرارداد هالیوودی را می‌بندد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گفته می‌شود ویل اسمیت قرار است برای اقتباس گای ریچی از داستان کلاسیک کمپانی دیزنی یعنی «علاء‌الدین» که خودش در آن نقش غول چراغ جادو را بازی می‌کند، موسیقی جدیدی ضبط کند. در عین حال گفته شده این بازیگر و موزیسین ۴۹ ساله قراردادهایی جداگانه برای نقش‌آفرینی در فیلم و ساخت موسیقی می‌بندد که قراردادی رکوردشکن خواهد شد. آلن منکن برنده جایزه اسکار، موسیقی فیلم اصلی سال ۱۹۹۲ را ساخته بود که در آن رابین ویلیامز حضوری ماندگار در نقش غول چراغ جادو داشت و آن را معروف کرد. این اخبار توسط جاش ال. دیکی، خبرنگار حوزه سرگرمی آمریکایی و در توییتر وی مطرح شده است. دیکی تا به حال برای نشریه‌های موثقی از جمله ورایتی و د رپ کار کرده و سابقه انتشار اخبار درجه یک اینچنینی را دارد. وی مجموعه‌ای از چند توییت منتشر کرد و در نخستین توییت خود این سوال را مطرح کرد که چه کسی بیشترین پول مستقیم را برای یک فیلم سینمایی دریافت کرده و راهنمایی کرد که نمی‌توان چنین چیزی را جستجو کرد چون هنوز فیلم اکران نشده است. دیکی در ادامه گفت این فرد نقش اصلی نیست اما نقش دوم فیلم را بر عهده دارد. او همچنین موسیقی فیلم را می‌نویسد و برای هر بخش موسیقی پولی جداگانه دریافت می‌کند که باعث شده مقدار دریافتی‌اش تاریخ‌ساز شود. او در توییتی دیگر نوشت: این «بزرگترین دریافتی مستقیم و قبل از اکران فیلم در تاریخ» است که به این خاطر پیش از اکران پرداخت شده که فرد مورد نظر حاضر به دریافت یکی از «معامله‌های بسته‌ای» معمول هالیوودی نشده است. دیکی در توییت آخرش نوشت: پاسخ ویل اسمیت در فیلم «علاء‌الدین» است. البته اسمیت با مذاکره برای بستن قراردادهای غول‌آسا آشنایی دارد و تا به حال به صورت مستقیم و پیش از ساخت فیلم بالای ۲۰ میلیون دلار برای «جوخه خودکشی»، «مردان سیاه‌پوش ۲» و «بعد از زمین» دریافت کرده است. همچنین گفته می‌شود درآمد وی به خاطر قرارداد اولیه و سودهای فروش «مردان سیاه‌پوش ۳» بالای ۱۰۰ میلیون دلار بود. آخرین باری که ویل اسمیت در ساختن موسیقی متن یک فیلم دست داشت به سال ۲۰۰۲ و «سیاه‌پوشان می‌آیند» برای فیلم «مردان سیاه‌پوش ۲» بازمی‌گردد. بیتوته



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - هانس زیمر جایزه‌ی دستاوردهای موسیقی فیلم «مکس اشتاینر» را در جشن سالیانه‌ی «هالیوود در وین» در ۱۹ اکتبر سال جاری دریافت خواهد کرد. این مراسم که در بیش از ۳۵ کشور پخش خواهد شد شامل اجراهایی از آهنگ‌های خاطره‌انگیز این برنده‌ی جایزه‌آکادمی با تنظیم‌های ارکسترال جدید خواهد بود. امسال دهمین سال مراسم جایزه‌ی مکس اشتاینر است که هر ساله در شهر وین و به‌پاس دستاوردهای شگرف در موسیقی فیلم برگزار می‌شود. از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم می‌توان به لالو شیفرین،‌ جان بری،‌رندی نیومن، الکساندر دسپلات،‌جیمز نیوتن هاورارد و دنی الفمن اشاره کرد. زیمر تا به‌حال آهنگسازی بیش از ۱۵۰ پروژه را- ‌از جمله شب تاریک،‌ شیرشاه، گلادیاتور،‌ خط قرمز باریک،‌ مرد بارانی، تلقین و تلما و لوییز- بر عهده داشته است. تابستان سال گذشته، زیمر تور کنسرت‌های خود را در سراسر اروپا و امریکا به روی‌صحنه برد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. این مراسم بخش اصلی برنامه‌ی «هالیوود در وین» است که ساندرا تومک آن را در سال ۲۰۰۷ بنیان نهاد. به گفته‌ی تومک: «هانس زیمر مدت‌هاست که ارتباط نزدیکی با وین دارد» زیرا پروژه‌های اخیر او – «تاج پادشاهی»، «سیاره‌ی آبی ۲» و «دوزخ» همه در استیج سینکرونِ وین ضبط شده‌اند. تومک می‌افزاید: «برای شهری که تا این اندازه در تاریخ موسیقی غنی است،‌ بسیار شایسته است که این جایزه را که به یاد مکس اشتاینر بزرگ نام‌گذاری شده است به این آهنگساز فوق‌العاده با استعدادهای چندگانه اهداکند» زیمر تا به‌حال یازده بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده است. در سال ۱۹۹۴، او جایزه‌ی آکادمی را در بخش بهترین موسیقی متن فیلم برای شاه‌شیر از آن خود کرد. او همچنین تا به حال سه بار برنده‌ی جایزه‌ی گرمی و دو بار برنده‌ی جایزه‌ی گولدن گلوب بوده است. موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 ارديبهشت 1397 | نظرات ()