موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته کارن همایونفر، دوشنبه 17 اردیبهشتماه با حضور ابراهیم حاتمیکیا، هادی حجازیفر، جوزف سلامه و این آهنگساز در اکران عمومی این فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شد. در ابتدای مراسم بعد از به نمایش درآمدن ویدیویی از مراحل ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام»، کارن همایونفر درباره آن گفت: «من آلبومهای مختلفی کار کردهام و معمولاً برای آنها رونمایی نمیگیرم. اما چیزی که برای من جذاب است، رونمایی از این آلبوم در حضور مخاطبان فیلم است. کنار ابراهیم حاتمیکیا ایستادن خودش یک افتخار است. من این حرف را روی صحنه جشنواره فجر هم گفتم و همه جا این را خواهم گفت. نفس گرم شما مردم وقتی با این فیلم همراه شد، برای من جای افتخار دارد. فکر میکنم این آلبوم هم از این به بعد توسط رادیو و تلویزیون به نمایش درآید، مثل موسیقی فیلم «بادیگارد.» همایونفر در آخر هم با اشاره به این موضوع که این موسیقی را با روح و قلبش تولید کرده گفت: «من بیش از 100 اثر ساختهام که هیچ کدام سختتر از ساخت موسیقی «به وقت شام» نبود.» ابراهیم حاتمیکیا نیز در این مراسم گفت: «من به تمام بخشهای فیلم مسلطم اما تنها جایی که تسلیم میشوم، موسیقی کارن همایونفر است. من فیلمساز سختگیری هستم و هر موسیقی را نمیپسندم، ولی وقتی آهنگ کارن همایونفر را شنیدم گفتم آن اتفاقی که میخواستیم، افتاد.» هادی حجازیفر هم گفت: «وقتی موسیقی کارن همایونفر را میشنوم باورم نمیشود که در فیلمی ایفای نقش کردهام که چنین آهنگی در اختیار دارد.» در پایان مراسم حضار برای شادی روح ناصر چشمآذر یک دقیقه ایستادند و این استاد موسیقی را تشویق کردند و سپس آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام» در کنار مردم رونمایی شد. منبع: موسیقی ما
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 152
بهنظر میرسد که کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) قصد دارد تا عوامل مشخصی را برای تولید فیلمهای DC انتخاب کند؛ با استناد به پایگاه خبری فیلم موزیک ریپورتر (Film Music Reporter)، میدانیم که موسیقی متن فیلم Aquaman «آکوامن» قرار است تا توسط روپرت گرگسون ویلیامز (Rupert Gregson-Williams) ساخته شود؛ او کسی است که در سال گذشته ساخت موسیقی متن موفق فیلم Wonder Woman «زن شگفتانگیز» را بر عهده گرفت. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید. در فیلم Aquaman بازیگران مختلفی حضور دارند؛ از جمله بازیگر نقش آکوامن در فیلمهایی چون Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن برعلیه سوپرمن: طلوع عدالت» و Justice League «لیگ عدالت»، یعنی جیسون موموآ (Jason Momoa) که نقش آکوامن یا همان پادشاه آتلانتیس را در این فیلم ایفا میکند، و آمبر هرد (Amber Heard) نیز قرار است تا در این فیلم نقش همسر او، یعنی مرا (Mera) را ایفا کند. همچنین بازیگران دیگری نیز در این فیلم حضور دارند؛ از جمله ویلم دفو (Willem Dafoe) در نقش نیودیس ولکو (Nuidis Vulko)، تمورا موریسون (Temuera Morrison) در نقش تام کری (Tom Curry)، دولف لاندگرن (Dolph Lundgren) در نقش نرئوس (Nereus)، یحیا عبدالمتین (Yahya Abdul-Mateen) در نقش بلک مانتا (Black Manta)، لودی لین (Ludi Lin) در نقش مارک (Murk)، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش ارم ماریوس (Orm Marius)، مایکل بیچ (Michael Beach) در نقش جس کین (Jesse Kane) و در نهایت نیکول کیدمن (Nicole Kidman) نیز که تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نیز شده است، قرار است تا نقش آتلانا (Atlanna) را در این فیلم ایفا کند. این فیلم توسط جیمز وان (James Wan) کارگردانی میشود و او این فیلم را بر اساس فیلمنامهای که به قلم ویل بیل (Will Beall)، جف جانز (Geoff Johns) و خود جیمز وان نوشته شده است، میسازد. تهیهکنندهی این پروژه نیز پیتر سفرن (Peter Safran) است و همچنین زک اسنایدر (Zack Snyder)، دبرا اسنایدر (Deborah Snyder)، راب کوان (Rob Cowan)، جان برگ (Jon Berg) و جف جانز، بهعنوان تولیدکنندگان اجرایی این فیلم در این پروژه حضور دارند. فیلم Aquaman از تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ در سینماها به نمایش گذاشته میشود. منبع: Comingsoon گیمفا
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 169
اگر مجموعههای «فرار از زندان»، «بازی تاجوتخت» یا «وستورلد» را تماشا کرده باشید حتما آهنگهای مسحورکنندهی آنها نظرتان را جلب کرده است؛ در ادامهی این مطلب با زندگینامهی «رامین جوادی» آهنگساز ایرانیتبار این مجموعهها همراه دیجیکالا مگ باشید. رامین جوادی در ۱۹ ژوئیهی ۱۹۷۴ در دویسبرگ آلمان به دنیا آمد. مادرش آلمانی است و پدرِ ایرانیاش هم از کشور مهاجرت کرده و شهروند آلمان شده. رامین تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در آلمان گذراند. علاقهاش به موسیقی خیلی زود معلوم شد؛ در مصاحبه با «دویچهوله» دراینباره میگوید: «خیلیزود به علاقهام پی برده شد. اوایل فکر میکردم که دکتر بشوم. اما طولی نکشید که تصمیم گرفتم در حوزهی موسیقی فعالیت کنم. من از چهار سالگی شروع به یادگیری موسیقی کردم. مادرم تعریف میکند که یک بار به سمت پیانو رفتم و همینطور از حافظه یک ملودی را نواختم. در آن لحظه پدر و مادرم یک آن به همدیگر نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که شاید خوب باشد من موسیقی یاد بگیرم. من با نواختن ارگ شروع کردم و تا سن ۱۱ سالگی هم ادامه دادم. از ۱۱ تا ۱۳ سالگی اصلا کار موسیقی نکردم. ۱۳ ساله که بودم گیتار به دست گرفتم و بعد از حدود یک سال و نیم بهطور فشرده کار تمرین را شروع کردم. توی یک گروه راک شروع به گیتار زدن کردم و آنجا بود که فهمیدم آهنگی که خودم مینویسم، همیشه تنها برای صدای سازها تنظیم شده است.» Ramin1 او کار موسیقی خود را با نواختن گیتار و پیانو در چند گروه آلمانی آغاز کرد ولی بعد از اینکه تصمیمش برای تحصیل در زمینهی موسیقی فیلم و اجرای گیتار قطعی شد در ۱۹۹۴ به آموزشکدهی موسیقی برکلی در آمریکا رفت. دربارهی علت جلب نظرش به موسیقی فیلم میگوید: «فیلمی که مرا متحول کرد، وسترن «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) بود. من در بچگی طرفدار سرسخت فیلمهای وسترن بودم و این فیلم همراه با فیلم «جنگ ستارگان» که موسیقی متناش را «جان ویلیامز» کار کرده بود، عاملی شدند که من متوجه شوم موسیقی تا چه اندازه از نظر دراماتیک میتواند به کمک یک فیلم بیاید. در نوجوانی بهطور فشرده کار موسیقی کردم تا بتوانم اول در یک گروه موسیقی و سپس در عرصهی موسیقی فیلم کار کنم. بعد از پایان دبیرستان به آمریکا رفتم و در کالج موسیقی برکلی در بوستون شروع به درس خواندن کردم.» آموزشکده برکلی از معتبرترین موسسههای مستقل در زمینهی موسیقی معاصر است؛ این آموزشکده را قبلهی مطالعات موسیقی جاز و موسیقی مدرن آمریکا میدانند. جوادی در ۱۹۹۸ با بالاترین درجه و دریافت تقدیرنامه از آموزشکدهی برکلی فارغالتحصیل شد. بعد از پایان تحصیلات، مدتی برای گروه موسیقی My Favorite Relative آهنگ میساخت و مینواخت. اولین کار جوادی ساخت موسیقی یک بازی تیراندازی اولشخص و عجیبوغریب به نام System Shock 2 بود که آن را با همکاری «جاش رندال» و «اریک بروسیوس» انجام داد؛ اما حرفهی آهنگسازی و تنظیم او از جای دیگری شروع شد. فعالیتها و رتبهی بالای دانشگاهی جوادی نظر آهنگساز برجستهی هموطنش، «هانس زیمر» (Hans Zimmer) را جلب کرد. زیمر شاهکارهایی چون موسیقی فیلمهای «گلادیاتور» و «شیرشاه» را در کارنامهی خود دارد. او جوادی را در شرکت خود به نام Remote Control Productions به کار گرفت؛ این شرکت که پیشتر با نام Media Ventures فعالیت میکرد در زمینهی ساخت موسیقی فیلم تخصص دارد. جوادی در این شرکت به دستیاری یک آهنگساز مشهور آلمانی دیگر به نام «کلاوس بدلت» گماشته شد. بدلت را بیشتر بهواسطهی مشارکت در ساخت موسیقی فیلمهای «گلادیاتور» و «ماموریت ناممکن ۲» میشناسند. در سال ۲۰۰۳ رامین جوادی با «بدلت» در ساخت موسیقی فیلم «دیوید هیکسون» به نام «طبل را بزن» همکاری کرد. بهعلاوه برای فیلمهای «ماشین زمان»، «بیسیک»، «تازهکار» و «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» نیز آهنگسازی کرد. او یک سال بعد، با خود «هانس زیمر» موسیقی فیلم کارگردان، «جاناتان فرکس» را ساخت؛ این فیلم علمی-تخیلی در ۲۰۰۴ اکران شد و «مرغ طوفان» نام داشت. همکاری جوادی و زیمر در فیلمهای «یکی باید کوتاه بیاید» و «بتمن آغاز میکند» ادامه یافت. ramin3 از این فیلم به بعد بیشتر کارهای جوادی بهصورت مستقل انجام شد. یکی از اولین ساختههای مستقل او موسیقی متن فیلمی مشهور «تیغه: سهگانگی (۲۰۰۴)» به کارگردانی «دیوید گویر» بود. همکاری جوادی و گویر ادامه پیدا کرد؛ آندو در سال ۲۰۰۶ قرارداد موسیقی متن «مجموعه تیغه» را بستند و او بعدها ساخت موسیقی فیلم «نازاد (۲۰۰۹)» و مجموعه تلویزیونی «فلشفوروارد» را هم بر عهده گرفت. جوادی همیشه در مصاحبههایش گفته که دوست دارد در سبکهای مختلف کار کند، شاید برای همین در سال ۲۰۰۶ آهنگسازی انیمیشن «فصل شکار (۲۰۰۶)» را قبول کرد؛ او بعدها برای انیمیشنهای «مرا به ماه بپران (۲۰۰۸)»، «فصل شکار ۲ (۲۰۰۸)» هم آهنگ ساخت. اما شاید اولین باری که چشمها را متوجه نام رامین جوادی کرد آهنگسازی مجموعهی محبوب «فرار از زندان» (Prison Break) بود. قرارداد این کار در ۲۰۰۵ بسته شد و چنان مورد توجه قرار گرفت که در همان سال اول در جشنوارهی موسیقی «اِمی» ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه «بهترین موسیقی اصلی فیلم» شد. در همان زمان آهنگ فیلم «از غبار بپرس» (Ask the Dust) را هم ساخت؛ بعد با «بروس آوانس» در فیلم «آقای بروکس» همکاری کرد تا به قول خودش در همهی سبکها آهنگ ساخته باشد. برای این فیلم در جشنوارهی جهانی موسیقی فیلم نامزد بخش «کشف سال» شد. او دربارهی روند ساختن موسیقی برای یک فیلم، اینطور به هفتهنامهی همشهری جوان توضیح میدهد: «بعضی وقتها فقط متن را میخوانم و صرفا بر اساس داستان شروع میکنم به نوشتن قطعههای موسیقی. اما بیشتر اوقات فیلم را میبینم و براساس خوراکهای تصویریای که به من میدهد آهنگ مینویسم؛ بعد با تهیهکنندگان و کارگردان فیلم درباره تکتک سکانسهای فیلم بحث میکنیم. در حین کار، هر قطعه موسیقیای که نوشته میشود را در اختیار عوامل میگذاریم و دربارهی آن گفتوگو میکنیم تا درنهایت به یک نتیجهی بهدردبخور و شنیدنی برسیم.» در سال ۲۰۰۸ آهنگسازی فیلم «فریب» (Deception) ساختهی «مارسل لنگنگر» را بر عهده گرفت، تا اینکه در همان سال با دومین شاهکارش دوباره سروصدا به پا کرد: فیلم «مرد آهنی» از ساختههای استودیو «مارول». رامین برای ساخت موسیقی متن این فیلم سنگتمام گذاشت، چراکه فارغ از موضوع کاری او از نوجوانی عاشق این ابرقهرمان بود و کتابهای مصور آن را از دههی ۷۰ میلادی دنبال میکرد. جوادی برای فیلم بیشترین استفاده را از گیتار، ساز مورد علاقهاش، برد. موسیقی متن فیلمهای «مدال افتخار (۲۰۰۹)» (Medal of Honor) ساختهی «کالین پتر نتسر»، «برخورد تایتانها (۲۰۱۰)» (Clash of the Titans) ساختهی «لویس لتریر»، «داستانهای یک لاکپشت:ماجراهای سامی» (A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures) و « شب ترس» (Fright Night) همگی از کارهای او تا ۲۰۱۱ میلادی هستند. سال ۲۰۱۱ نقطهی عطفی در زندگی کاری رامین جوادی بهحساب میآید؛ او در این سال آهنگسازی مجموعههای تلویزیونی «سلطانهای فرار» (Breakout Kings)، «مظنون» (Person of Interest) و مهمتر از همه، «بازیِ تاجوتخت» (Game of Thrones)، مجموعهی مشهور و پرخرج شبکهی HBO را بهدست گرفت. او موسیقی بازی ویدیویی این مجموعه را هم خودش انجام داده. Ramin4 جوادی در پاسخ به سوالی دربارهی چگونگی طرحریزی موسیقی برای این سریال چندوجهی به دویچهوله گفت: «این درست همان پرسش اصلیای بود که تهیهکنندگان همان ابتدای کار از من پرسیدند. از آنجا که اتفاقهای زیادی در این سریال رخ میدهد و شخصیتهای زیادی هم وجود دارند، خیلی کار سختی میشد اگر ما برای هر کدام از آنها یک تم موسیقی مشخص میکردیم. برای همین هم تصمیم گرفتیم که برای هر اتفاق مجزا و هر خانواده که در سریال مطرح میشوند، تمهای موسیقی بنویسیم و تنظیم کنیم. وقتی یکی از شخصیتها از یک خانواده کنار گذاشته میشود، در برخی موارد ما یک تم مشخص برای این شخصیت تنظیم کردیم و اجازه دادیم که رویداد اتفاق افتاده در سریال الهامبخش کارمان باشد. برای مثال شخصیت «تیان گریجوی»؛ در فصل اول او هنوز صاحب یک تم موسیقی شخصی نیست، اما در فصل دوم وقتیکه او شروع میکند راه خودش را برود و تبدیل به شخصیت مهمی میشود، ما یک تم موسیقی به او اختصاص دادیم. بر اساس همین اصل، ما موسیقی سریال را پیش بردیم.» جوادی دربارهی اینکه آیا تاثیر ریشههای ایرانیاش در انتخاب موسیقیهای این سریال که گاهی در آن نواهای قومی هم شنیده میشود میگوید: «قطعا چنین تاثیری وجود داشته. من معتقدم که اصلا همین مورد بود که به نظر تهیهکنندگان سریال جذاب میآمد. فکر میکنم آنها میخواستند یک موسیقی «جهانی» برای این سریال داشته باشند. ازآنجاییکه ما در یک دنیای تخیلی به سر میبریم و شخصیتهایی مثل «دنریس تارگریان» و قبیله «دوتاراکی» ریشههای قومی دارند، راه استفاده برای سازهای قومی مثل تایکو (یک نوع طبل ژاپنی) یا دودوک (بالابان) باز بود. تهیهکنندگان این ایده را دوست داشتند. من شخصا به جمعآوری سازهای قومی علاقه دارم. به عنوان یک گیتاریست − تا زمانی که سیمها روی ساز باشند – میتوانم معمولا به یک شکلی ساز را بنوازم. برای همین هم خیلی اهل نوآوری هستم.» جالب است بدانید جوادی خود از مسیر فصلهای بعد این سریال اطلاعی ندارد و بعد از تکمیل هر فصل موسیقی آن را میسازد: «من بعد از تماشای هر فصل سریال «بازی تاجوتخت» با خودم میگویم: عجب فصلی بود! آنها چطور میخواهند داستان را ادامه بدهند و بهتر کنند؟! وقتیکه فصل جدید سریال به دستم میرسد میبینم آنها واقعا موفق شدهاند از فصل قبل هم بهتر عمل کنند.» Ramin5 رامین جوادی به جز دنیای فیلم و سریال در عالم بازیهای رایانهای هم شناخته شده است؛ همانطور که پیشتر گفتیم اولین بار در ۱۹۹۹ برای بازی System Shock 2 آهنگ ساخت؛ اما تا تجربهی بعدیاش در این حوزه یک دهه فاصله افتاد. جوادی در ۲۰۱۰ آهنگسازی بازی «نشان افتخار (Medal of Honor)» را انجام داد. یک سال بعد بازی «دنده ۲: رها» را آهنگسازی کرد. موسیقی بازیهای «نشان افتخار: جنگجو»، «چرخدندههای جنگ ۴ (Gears of War 4)» همگی از ساختههای او هستند. رامین جوادی بعد از آهنگسازی فیلم پرفروش «پسیفیک ریم» در ۲۰۱۳ و «ناگفتههای دراکولا» در ۲۰۱۴، کار سینمایی دیگری نکرده بود تا اینکه امسال موسیقی متن دو فیلم «دیوار بزرگ چین» و «وارکرفت» را ساخت. اولی فیلمی حماسی-تاریخی و علمی تخیلی است و دومی هم که ساختهی اخیر «دانکن جونز» است بر اساس بازی ویدیویی وارکرفت و داستان آن تولید شده. ramin7 جوادی امسال در جدیدترین فعالیتش، دوباره در همکاری با شبکهی HBO آهنگسازی مجموعهی شاهکار «دنیای غرب» (WestWorld) را انجام داد و در خلاقیتهای بصری و فیلمنامهای این مجموعه را به بهترین شکل تکمیل کرد. او در گفتوگویی دربارهی ویژگی موسیقی این سریال وسترن-علمی-تخیلی صحبت کرده و به استفاده از آهنگهای مشهور سبک راک در موسیقی «دنیای غرب» اشاره کرده است. در هر قسمت سریال اجرای پیانوی یکی از آهنگهای مشهور گروههای راک در سریال «وستورلد» شنیده میشود و تماشاگران سعی میکنند منبع الهام را بیابند. جوادی دربارهی اینکه چرا این آهنگهای راک را برای این سریال مناسب دانسته میگوید: «فکر میکنم کاملا مناسب و منطبق هستند. مثل آهنگ «درختان پلاستیکی قلابی» (از گروه « ریدیوهد» (Radiohead). اگر فقط عنوانش را در نظر بگیرید و با «دنیای غرب» مقایسه کنید؛ چه چیزی واقعی است؟ چه چیزی غیرواقعی است؟ میتوان به شیوههای متنوع تفسیرش کرد.» همچنین در طول سریال کاور آهنگهایی مثل «بدون غافلگیری» از گروه ریدیوهد، «حفرهی سیاه خورشید» از گروه ساندگاردن، «سیاه رنگش کن» از رولینگ استونز و «جنگل» از گروه کیور شنیده میشود. جوادی دربارهی دنیای خلق شده در سریال جاناتان نولان گفته است: «چیزی که باعث میشود دوستش داشته باشم این است که همهچیز یکباره ظاهر میشود و انتظارش را نداریم. صحنهها و شیوه لباس پوشیدن مردم را میبینیم ولی باز به این فکر میکنیم که آنها ربات هستند و کلا برای سرگرمی مدرن ساخته شدهاند، به این فکر میکنیم که افراد مسلط، همهچیز را دقیق ساختهاند، حتی هرآنچه با آن پیانوی توی کافه اجرا میشود. آهنگها از همان زمان میآیند و وقتی آهنگها مال آن زمان نیست، این مساله یادآور میشود که «صبر کنید ببینم. یک چیز درست نیست. این واقعی نیست.» این ابزار قدرتمندی است که فقط موسیقی میتواند از پسش بر بیاید.» ramin6 رامین در ادامه توضیح میدهد که آن پیانوی در حال نواخته شدن، نقش مهمی در سریال و کار او بازی کرده است: «جونا (جاناتان نولان) به من عکسهایی نشان داد که آنها برنامه ریخته بودند تا در تیتراژ آن ربات کاملنشده حاضر باشد و پیانو را بنوازد. من فهمیدم کل قطعات باید حول محور آن باشد. این عکسها خودبهخود همهچیز را برایم متفاوت کرد، وگرنه کار میتوانست در یک مسیر کاملا متفاوت برای ساخت موسیقی پیش برود.» جوادی با اشاره به این نکته که پیانو را به عنوان یک شیوهی مینیمال برگزیده، یادآوری میکند که پیانو در سریال مدام تکرار میکند که این تم اصلی موسیقی پارک است. او همچنین میگوید که با استفاده از آهنگهای مدرن امیدوار بوده که تماشاگران به یاد شخصیتهای دیگر در آن جهان بیفتند: «مثلا با «سیاه رنگش کن» فکر میکنید: «اوه، این وقتی بود که هکتور وارد شهر شد و آن تیراندازی بزرگ اتفاق افتاد.» آهنگ فقط شما را یاد آن واقعه میاندازد. همهچیز در آن صحنههای بزرگ، برنامهریزی شده که شامل موسیقی هم میشود. این یک رویداد طراحیشده است.» Ramin2 رامین جوادی پارسی نمیداند و به همینخاطر ارتباط خاصی با محافل ایرانی ندارد؛ او در مصاحبه با هفتهنامهی همشهری جوان گفت: «من چون پارسی بلد نیستم خیلی با فیلمهای ایرانی آشنایی ندارم. بنابراین موسیقی فیلمهای ایرانی را هم خیلی کم شنیدهام. بهعلاوه آنطور که باید و شاید موسیقی ایرانی گوش نمیکنم. وقتی به خانه فامیلهای ایرانیمان میرویم حسابی موسیقی ایرانی گوش میدهیم. ویولون ایرانی را خیلی دوست دارم. در این سبک از نوازندگیِ ویولون، احساسهای انسانی خیلی نمود پیدا میکنند.» جوادی در پاسخ به این سوال که ساختن موسیقی فیلم با استفاده از دستگاهها و ملودیهای ایرانی چطور است گفت: «نکتهی چالشبرانگیز و هیجانی ساختن موسیقی فیلم، این است که تهیهکنندهها از تو میخواهند در سبکها و نحلههای مختلف موسیقی بسازی. من همیشه دوست دارم در فرهنگها و ملیتهای گوناگون همه دنیا دنبال تونالیتههای جور واجور بگردم.» رامین جوادی کار برای هالیوود را طاقتفرسا توصیف میکند: «صنعت هالیوود یعنی کار طاقتفرسا. ببین، شاید یکدفعه یک دری کاملا شانسی به روی تو باز شود، اما برای عبور از آن در، فقط کارِ زیاد است که میتواند به تو کمک کند. من عاشق این کار هستم؛ عاشق کار با کارگردانهای خوب هستم؛ خیلی دلم میخواهد یک روز بتوانم با «کلینت ایستوود (بازیگر سهگانهی مشهور یک مشت دلار، بهخاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت) کار کنم. فیلمهای او داستانهای فوقالعادهای دارند، بهخوبی هم کارگردانی شدهاند. من همیشه از دیدن فیلمهای او لذت میبرم.» رامین جوادی دربارهی اینکه چقدر به جشنوارههایی مثل «گِرَمی» و «اِمی» اهمیت میدهد و از بین کارهایش کدام را بیشتر دوست دارد گفت: «نامزد شدن در این جایزههای معتبر واقعا غرورآفرین است. بعد از سالها کار بیوقفه حس خوبی به آدم دست میدهد؛ اما مطمئن نیستم که این نامزد شدنها دقیقا چه کمکی به پرکار شدن من در صنعت موسیقی فیلم میکند. فقط امیدوارم توجه فیلمسازان را به من جلب کند. از میان کارهایم «طبل را بزن» بیشتر مورد علاقهام هست شاید چون اولین فیلمی بود که برایش موسیقی ساختم. از طرفی من چون از بچگی عاشق کتابهای کمیک استریپ بودم، خیلی خوشبهحالم شد که روی موسیقی فیلمهای «مرد آهنی» و «بتمن آغاز میکند» کار کردم» به نظر شما موسیقی فیلم چه سهمی در اثرگذاری یک فیلم دارد؟ چقدر به کارهای رامین جوادی علاقه دارید؟ به نظرتان نقش او در موفقیت مجموعههای عظیمی مانند «بازیِ تاجوتخت» و «دنیای غرب» چیست؟ شبکههای اجتماعی «رامین جوادی»: اینستاگرام توییتر فیسبوک دیجی کالا
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
آهنگساز نامزد اسکار، جان موریس (John Morris) در سن ۹۱ درگذشت. طبق گفتهی دختر موریس، برانون موریس (Bronwen Morris)، پدرش در خانهاش در Red Hook در نیویورک بدلیل عفونت دستگاه تنفسی فوت کرد. با سینماگیمفا همراه باشید. این آهنگساز که در بخش بهترین آهنگ فیلم Blazing Saddles و همچنین بهترین آهنگسازی فیلم The Elephant Man نامزد دریافت اسکار شد، در طول حرفه کاریاش چندین جایزه گرفت. از او در جایزه امی سال ۱۹۷۹ بخاطر آهنگسازی برنامه کودکان شبکه NBC، یعنی Special Treat یاد شد و چندین جایزهی ASCAP برای آهنگ فیلم Coach دریافت کرد. موریس بیشتر بخاطر ارتباطش با مل بروکس (Mel Brooks) و جن وایلدر (Gene Wilder) مشهور شد که بخاطر خیلی از کمدیهای کلاسیکشان از جمله Young Frankenstein و Spaceballs نمره بالایی گرفت. فوت موریس را روزنامه The New York Times اعلام کرد. علاوه بر دخترش، وی پنج نوه و دو نتیجه دارد. پسر موریس، ایوان، سال ۲۰۱۴ فوت شد. او مردی به شدت خجالتی بود که بخاطر شلوغی نواختن پیانو در کنسرت را نپذیرفت و ترجیح داد بعنوان آهنگساز برای خوانندهها پیانو بنوازد و وقتی آهنگسازی نمیکرد، بعنوان مدیر و رهبر رقص در Broadway کار میکرد. مل بروکس (Mel Brooks) بعنوان اولین دست راست احساسیاش توصیف کرد و آنها اولین بار روی دو قطعه موسیقی کوتاه Broadway یعنی Shinbone Alley سال ۱۹۵۷ و All-American سال ۱۹۶۲ کار کردند. وقتی بروکس شروع به فیلمسازی کرد، از دوست قدیمیاش، موریس خواست تا آهنگسازی اولین فیلمش، The Producers، را برعهده بگیرد. این باعث شد مسیر جدید کاری برای موریس آغاز شود که به آهنگسازی برای هر فیلم بروکس ادامه داد. به دنبال همکاری جن وایلدر و بروکس در فیلم Young Frankenstein، موریس آهنگ خیلی از فیلمهای وایلدر از جمله The Adventure of Sherlock Holmes’ Smarter Brother و The Woman In Red را ساخت. از موریس نیز بخاطر کارش در بخش آهنگسازی فیلمهای کلاسیک مانند Clue و Dirty Dancing یاد میشود. منبع: screenrant گیمفا
:: موضوعات مرتبط:
اخبار موسیقی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
بهتازگی جان ویلیامز (John Williams)، آهنگساز افسانهای ۸۶ سالهی دنیای سینما، که به تازگی پنجاه و یکمین نامزدی خود در مراسم اسکار را هم تجربه کرده است، اعلام کرده که قصد دارد پس از آهنگسازی نهمین قسمت سری Star Wars «جنگ ستارگان» خود را از ساخت آهنگ برای این سری بازنشسته کند. برای جزییات بیشتر با سایت سینماگیمفا در ادامهی مطلب همراه باشید. جان ویلیامز (John Williams) در جدیدترین مصاحبهی خود اظهار کرده است که پس از Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم»، از این سری کنار خواهد کشید. او گفت: ما میدانیم که جی. جی آبرامز (J.J. Abrams) در حال ساخت یک قسمت دیگر برای سال آینده است که من مشتاقانه برای او کار را انجام خواهم داد و منتظر آن هستم. این [قسمت] سری را به نهمین قسمت خود میرساند و کاملاً برای من کافی است. مشخصاً در این مرحله از حرفهی کاری او، هیچ فردی به جان ویلیامز نمیگوید که چه کاری انجام دهد و برای چه عنوانی آهنگسازی کند. او یک افسانهی زنده در آهنگسازی سینما است و اکنون نیاز ندارد که همچنان برای سری محبوب جنگ ستارگان آهنگسازی کند، حتی اگر در Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» آهنگهای فوقالعادهای را خلق کرده باشد. از همین لحظه مشتاقیم تا بدانیم که او چه آهنگهایی را برای قسمت بعدی جنگ ستارگان که احتمالاً آخرین قسمت حضور او در این سری است، خلق میکند. فیلمبرداری Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» در تابستان امسال شروع خواهد شد. نهمین قسمت سری جنگ ستارگان که بازیگرانی نظیر دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، جان بویگا (John Boyega)، اسکار ایزاک (Oscar Isaac) و آدم درایور (Adam Driver) در آن ایفای نقش خواهند کرد، برای اکران در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ برنامهریزی شده است. منبع: Collider گیمفا
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
زومجی در این پست آموزشی، روش اجرای آهنگهای مورد علاقه شما را در بازی Forza Horizon 3 آموزش میدهد. امسال شاهد عرضه یکی از بهترین بازیهای ریسینگ چند سال اخیر بودیم. بازی Forza Horizon 3 توانست با تمامی نکات مثبتی که در خود گنجانده بود، تبدیل به بهترین گزینه برای طرفداران این سبک بازیها شود. ما نیز در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و Forza Horizon 3 از دید ما نمره بسیار عالی ۹.۵ را دریافت کرد. در میان تمامی نکات مثبت این بازی، این که بازیکنان قادر باشند آهنگهای شخصی خود را در هنگام بازی گوش دهند یکی از بهترین ویژگیهایی بود که Forza Horizon 3 در اختیار مخاطبان خود قرار داد. بازیکنان با استفاده از قابلیتهای One Drive و Groove Music قادر هستند هر آهنگی را که در دوست دارند به راحتی و بدون دردسر در دنیای بازی و در هنگام رانندگی گوش کنند. یکی از نکات منفی که در دو قسمت سری Horizon وجود داشت این بود که بازیکنانی که بیش از صدها ساعت وقت پای بازی خود میگذاشتند، آهنگهای بازی برایشان تکراری و خسته کننده میشد. اما استودیو پلیگراند، علاوه بر گسترش تعداد و سبک آهنگهای بازی، با قرار دادن این قابلیت که بتوانید موزیکهای خود را درون بازی گوش کنید، دیگر اجازه نمیدهد که بازیکنان حداقل از این بخش بازی خسته شوند. ما نیز در زومجی در این مقاله آموزشی کوتاه سعی داریم تا روش اجرای آهنگهای شخصی و مورد علاقه بازیکنان را در بازی Forza Horizon 3 آموزش دهیم. 1 برای شروع کار شما ابتدا باید از طریق سایت یا برنامه One Drive آهنگهای مورد نظر خود را آپلود کنید. برای این کار، هنگامی که وارد سایت وان درایو شدید، با ایمیلی که گیمرتگ ایکسباکس لایو شما روی آن ساخته شده است وارد محیط کاربری خود شوید. حال در قسمت فایلها و از طریق گزینه آپلود، آهنگهای مورد علاقه خود را آپلود کنید. این کار ممکن است با توجه به سرعت اینترنت شما و تعداد و حجم ترکهایی که آپلود میکنید چندین و چند دقیقه طول بکشد. 2 پس از آپلود آهنگهای مورد نظر، کار شما با برنامه یا سایت وان درایو تمام شده است و حال باید به سراغ برنامه Groove Music در ویندوز 10 یا نسخههای موبایلی Groove Music بروید. در این بخش، در سمت چپ برنامه، گزینهای به نام Playlists وجود دارد که باید پس از کلیک روی گزینه + پوشه آهنگهای مورد نظر خود را بسازید. بعد از نوشتن نام پوشه خود که میتواند هر چیزی که دوست دارید باشد، با کلیک بر روی گزینه Save، پوشه خود را بسازید و ذخیره کنید. 3 حال برای به اتمام رساندن کار، باید پس از انتخاب آهنگهای خود، در قسمت پایین صفحه با کلیک بر روی گزینه Add to، ترکهای خود را به پوشهای که ساختهاید انتقال دهید. انجام این کار بیشتر از چند لحظه طول نمیکشد و پس از انجام آن، کار شما با رایانه شخصی و برنامههای One Drive و Groove Music تمام شده است. forza حال باید وارد بازی خود از طریق کنسول ایکسباکس وان یا ویندوز 10 شوید و در قسمت Home، وارد بخش تنظیمات صدا یا Audio شوید. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه دوم این لیست مربوط به Grove Music Playlist میشود و باید توسط فلشهای چپ و راست کنترلر، آن پوشهای که در برنامه Groove Music ساختهاید را در این بخش انتخاب کنید. البته این را هم فراموش نکنید که اگر به صورت آنلاین وارد بازی نشوید، پوشه و آهنگهایی که آپلود کردهاید هرگز در این بخش ظاهر نخواهند شد. forza کار تمام شد! حالا در هنگام رانندگی و با استفاده از فلشهای چپ و راست، رادیو بازی را روی Groove Music قرار دهید و از تمامی آهنگهایی که انتخاب و آپلود کردهاید لذت ببرید. البته یکی از نکات منفی این بخش این است که نمیتوان در لیست آهنگها چرخید و آنها را عقب و جلو زد. البته روشی برای انجام این کار وجود دارد. به این ترتیب که اگر میخواهید زودتر به آهنگهای بعدی برسید، باید موج رادیویی را عوض کنید و سپس دوباره وارد ایستگاه رادیویی Groove Music شوید. به این ترتیب آهنگ بعدی شروع به پخش شدن میکند. البته خوب این روش به آن صورت قابل قبول نیست و بهتر بود که قادر بودیم خودمان آهنگها را عوض کنیم، اما به هر حال، گوش دادن به آهنگهای مورد علاقه خود در هنگام رانندگی در دنیای استرالیای Forza Horizon 3 لذتی عالی دارد که باید آن را تجربه کنید.
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی بازی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
در رابط کاربری جدید بازی Battlefield 4 بخشی برای بازی Battlefield 1 وجود دارد که با ورود به آن می توانید موسیقی متن این بازی را بشنوید. بروزرسانی جدید بازی Battlefield 4 تغییراتی در رابط کاربری این بازی بوجود آورده است که از بین آنها میتوان به تغییر در ظاهر منوها، امکان جابهجایی بین بازیهای سری بتلفیلد و حذف شدن Battlelog اشاره کرد. اما یکی از بخشهای جدید این رابط کاربری صفحهای مربوط به بازی Battlefield 1 است که با ورود به آن علاه بر مشاهده تریلر منتشر شده در نمایشگاه گیمزکام و پیشخرید، میتوانید به موسیقی تم فوقالعاده این بازی که به سبک ارکسترال ساخته شده، گوش فرا دهید. ویدیویی از این بخش را در زیر مشاهده میکنید: دانلود SD360p | دانلود HD720p پیش از این در نسخه آلفا محدود بازی Battlefield 1 که در دسترس برخی از اصحاب رسانه و بازیکنان قرار گرفته بود، این موسیقی تم شنیده شد. بتای عمومی این بازی از تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) بر روی پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی آغاز خواهد شد. با این حال Battlefield Insiderهایی که تا پیش از تاریخ ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) به عضویت خبرنامه کمپانی الکترونیک آرتز را در آمده باشند، ایمیلی حاوی یک کد دریافت میکنند که با استفاده از آن میتوانند زودتر از دیگران به تجربه بازی بپردازند. در بتای عمومی بازی Battlefield 1، بازیکنان در صحرای سینا که قابلیت میزبانی ۶۴ بازیکن همزمان را دارد، به نبرد با یکدیگر میپردازند. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، تمام نقشههای این بازی دارای آب و هوای پویا خواهند بود. اخیرا شایعهای مبنی بر حجم ۶٫۲ گیگابایتی بتای Battlefield 1 بر روی پلتفرم ایکسباکس وان پخش شد. زومجی
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی بازی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 208
موسیقی ما - موسیقی متن فیلم «به وقت شام» ساخته کارن همایونفر روز دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور ابراهیم حاتمیکیا، کارن همایونفر و جمعی از اهالی سینما و موسیقی در پردیس کوروش رونمایی میشود. آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» در 22 قطعه ساخته شده که سال گذشته برنده سیمرغ بلورین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر نیز شده است. مراسم رونمایی از این آلبوم موسیقی در اکران مردمی فیلم «به وقت شام»، ساعت 22 در پردیس سینمایی کورش با حضور سینمادوستان برگزار خواهد شد. فیلم سینمایی «به وقت شام» روایت متفاوتی از موضوع داعش و نبرد با این گروهک تروریستی دارد که پنجمین همکاری حاتمیکیا و همایونفر محسوب میشود. این آهنگساز مطرح که از فیلم «به وقت شام» با عنوان بزرگترین، پیچیدهترین و بیپرواترین تولید سینمایی ایران یاد کرده بود درباره موسیقی این فیلم گفته است: «من برای موسیقی «به وقت شام» زحمت زیادی کشیدم ولی تجربه اینطور بوده که برای کارهای متوسط تشویق و برای کارهای خیلی خوبم تنبیه شدهام؛ به همین دلیل هیچگاه نمی توانم درباره کیفیت این اثر نظر بدهم. ما ماهها روی موسیقی این اثر کار کردیم و در طول کار خیلی چیزها را حذف و خیلی چیزها را اضافه کردیم و اتودهای زیادی زدیم. تنها چیزی که میتوانم بگویم این است که ابراهیم حاتمیکیا در هیچ موردی -از مونتاژ و فیلمبرداری گرفته تا ساخت موسیقی- کوتاه نمیآید بنابراین همه عوامل همیشه مجبور هستند که بهترین کار خود را ارائه کنند.» نظارت ضبط و بخشی از میکس و مسترینگ موسیقی این فیلم که در استودیو «شهر صدا» انجام گرفته، به عهده احسان بیرقدار بوده و ضبط کل مجموعه و میکس و مسترینگ موسیقی تیتراژ آن نیز توسط حامی حقیقی صورت گرفته است. کارن همایونفر که سال گذشته علاوه بر فیلم سینمایی «به وقت شام»، برای موسیقی متن فیلم «عرق سرد» نیز نامزد کسب سیمرغ بود، برای فیلمهای «زادبوم» (ابوالحسن داوودی) و «جرم» (مسعود کیمیایی) سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده بود و در دوره قبلی جشنواره هم موفق شد سومین سیمرغش را از این جشنواره سی و شش ساله دریافت کند. منبع: موسیقی ما نویسنده: فرزان صوفی
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
امسال سال بسیار خوبی برای طرفداران «دنیای سینمایی دی سی» (DCEU) بود. آثار زیادی در این زمینه به نمایش درآمدند و فیلم هایی مانند «زن شگفت انگیز» و «بتمن» نیز در آینده اکران خواهند شد. یکی از بهترین آثار در این زمینه، فیلم «جوخه انتحار» است که توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. علاوه بر داستان و جلوه های ویژه، بسیاری از جنبه های دیگر فیلم نیز مورد تحسین قرار گرفته اند. از جمله آن ها می توان به موسیقی آن اشاره نمود که توانسته بسیار موفق ظاهر شود. آلبوم آهنگ های «جوخه انتحار»، از آهنگ هایی ساخته چند هنرمند و در چندین ژانر تشکیل شده که برخی از آن ها به طور اختصاصی برای فیلم ساخته شده اند. تعدادی از آهنگ ها توانسته اند نظر مردم را جلب نموده و به شهرت برسند. به علاوه، آن ها در میان نامزدهای دریافت جوایز گرمی نیز دیده می شوند. اینستاگرام رسمی «جوخه انتحار»، در پست اخیر خود به این آهنگ ها اشاره کرده است. «Heathens» ساخته گروه «Twenty One Pilots»، «لامبورگینی بنفش» ساخته «Skrillex and Rick Ross» و کل آلبوم منتشر شده، در بخش های مختلف کاندید شده اند. s آهنگ های «Heathens» و «لامبورگینی بنفش» در بخش «بهترین آهنگ برای رسانه تصویری» با حریفانی مانند «Can’t Stop the Feeling» برای فیلم ترول ها، «همانند آتش»، «همه چیز را امتحان کن» ساخته شکیرا برای زوتوپیا و «نقاب» ساخته «پیتر گابریل» برای فیلم «اسنودن»، به رقابت خواهند پرداخت. روزیاتو
:: موضوعات مرتبط:
موسیقی فیلم ,
,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()
سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای حتی برای خیلی از علاقهمندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گ سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای حتی برای خیلی از علاقهمندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گوشیهای هوشمند یا رایانههای شخصی استفاده میکنند. حال این سرویس محبوب قرار است راه خود را به کنسولهای خانگی سونی باز کند تا از این پس کاربران هنگام بازی هم بتوانند از شنیدن موسیقی لذت ببرند. با زومجی همراه باشید. سرویس اسپاتیفای به صورت انحصاری به بخشی از پلتفرم پلیاستیشن موزیک اضافه میشود و جای سرویس موزیک آنلیمیتد(Music Unlimited) را میگیرد. سرویس Music Unlimited در تاریخ ۲۸ مارچ (۸ فروردین ۱۳۹۴) به طور کامل در ۱۹ کشور دنیا از کار خواهد افتاد و کسانی که حساب کاربری فعال دارند از ۲۸ فوریه (۹اسفند ۱۳۹۳) به مدت یک ماه اشتراک رایگان دریافت میکنند. همزمان با پایان کار سرویس Music Unlimited، در بخش پلیاستیشن موزیک، کاربران شاهد سرویس استریم اسپاتیفای خواهند بود که دو حساب کاربری رایگان و ویژه (Premium) در خود دارد. حق اشتراک ماهیانهی این سرویس ۹.۹۹ پوند در بریتانیا خواهد بود. این سرویس علاوه بر کنسولهای خانگی پلیاستیشن 3 و پلیاستیشن 4، روی گوشیهای هوشمند و تبلتهای اکسپریا سونی هم قابل استفاده خواهد بود. از نکات جالب استفاده از این سرویس، امکان پخش موسیقی هنگام اجرای بازی است که مورد علاقهی طرفداران موسیقی و بازی قرار خواهد گرفت. فرد داتون از سونی در بلاگ رسمی پلیاستیشن اعلام کرد که کاربران پلیاستیشن نیازی به خرید اشتراک ماهانه هم نخواهند داشت و فقط نسخهی رایگان اسپاتیفای دارای بنرها و بخشهای تبلیغاتی خواهد بود. سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای دارای بیش از ۳۰ میلیون قطعه موسیقی و ۱.۳ میلیارد لیست پخش متنوع است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوبترین سرویسهای استریم موسیقی کرده است. سونی هنوز به طور رسمی از بخش پلیاستیشن موزیک رونمایی نکرده اما انتظار میرود در ماه مارچ خبرهایی از آن منتشر شود. منبع: PlayStation Blog زومجی
:: موضوعات مرتبط:
اخبار موسیقی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 |
نظرات ()