نوشته شده توسط : ost

در حالی که فقط در حدود ۲ ماه به انتشار بازی Fallout 4 زمان مانده، بتسدا مصاحبه‌ای با آینون زور، آهنگساز بازی انجام داده که در جریان آن وی موسیقی متن بازی را با پیانو اجرا کرده است. با زومجی همراه باشید. همواره در سری فال‌آوت به دلیل فضای آخر‌الزمانی بازی شاهد موسیقی‌های نسبتا کمی بودیم، با این حال اجرای موسیقی متن بازی به وسیله‌ی پیانو بسیار تاثیرگذار است و به معنای واقعی کلمه مو را بر تن شنونده سیخ می‌کند! وی در مورد سبک کاری خود گفت: من شیوه متفاوتی برای ساخت موسیقی دارم، برای مثال وقتی در باغچه خانه‌ام قدم می‌زنم، با ضربه زدن به اشیا مختلف سعی می‌کنم اصوات جدیدی تولید کنم و همین شیوه در مورد پیانو هم صدق می‌کند و رفتار من با این وسیله کمی خشن و ضربه‌های که میزنم محکم است. وی همچنین در ادامه پیانو را به عنوان ساز اصلی استفاده شده در ساخت موسیقی بازی معرفی کرد: پیانو در تمام موسیقی‌های بازی نقش بسیار پررنگی ایفا خواهد کرد، چرا که از طریق این وسیله امکان تولید اصوات مناسب با سبک بازی وجود دارد. من قبلا هم تجربه ساخت موسیقی متن فال‌آوت ۳ را داشتم که از ۲ نوع موسیقی در لحظات مختلف استفاده کرده بودیم، چرا که در فال‌آوت همواره شاهد یک پارادوکس و حالت دوگانه هستیم، ناامیدی ناشی از جنگ و در عین حال امید برای آینده‌ای بهتر، پس موسیقی ساخته شده هم باید بتواند حس این دو حالت را به بهترین شکل ممکن به گیمر منتقل کند. زور در ادامه هم راجع به انتظاراتی که گیمر‌ها می‌توانند از موسیقی بازی فال‌آوت ۴ داشته باشند توضیح داد: پیش از این‌که در مورد موسیقی بازی فال‌آوت ۴ صحبت کنیم، باید به ۲ سوال پاسخ دهیم، از لحاظ داستان ما در چه شرایطی قرار داریم؟ و در طی بازی گیمر به چه سمت و سویی هدایت می‌شود؟ ما با استفاده از موسیقی می‌توانیم احساسات گیمر را تحریک کنیم و لحظات عاطفی در بازی ایجاد کنیم و در حالت کلی در این بازی موسیقی به نوعی حامی کامل داستان خواهد بود و همچنین حسی جدید در تاریخ موسیقی بازی‌ها القا خواهد کرد. در بخش آخر مصاحبه هم زور در مورد بازی فال‌آوت ۴ گفت: من شخصا این بازی را تجربه خواهم کرد و اولین کاری که در بازی می‌کنم قدم زدن است! شاید گیمر‌های جوان‌تر هیجان بیش‌تری برای مبارزه با دشمنان داشته باشند ولی من ترجیح می‌دهم که ابتدا غرق محیط و فضای بازی شوم و پس از شناخت کامل اجزای آن از داستان لذت ببرم. بازی فال‌آوت ۴ در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و اخیرا هم اعلام شده بود که سیستم تیر‌اندازی بازی با کمک سازنده بازی DOOM ساخته شده است و همچنین بتسدا یک بسته الحاقی برای این بازی معرفی کرده بود. در پایان می‌توانید اجرای پیانو آینون زور را از موسیقی متن بازی فال‌آوت ۴ مشاهده کنید. زومجی



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

آیا موسیقی های که کونامی در Metal Gear Solid برایتان به ارمغان می آورد را دوست دارید؟ اگر جوابتان مثبت است پس شما این شانس را دارید که تمامی آهنگ ها را با هم از آن خود کنید. با ما همراه باشید. کونامی در حال کنار هم قرار دادن آهنگ ها و موسیقی های اصلی مجموعه در کنار موسیقی متن Metal Gear Solid V برای فروش می باشد. هر دوی این ها در تاریخ دوم سپتامبر عرضه خواهند شد. شما می توانید آهنگ بازی های Ground Zeroes و the Phantom Pain را صاحب شوید. علاوه بر این موسیقی های با کلامى از جمله The Man Who Sold The World از (Midge Ure) ،Here’s to You (Ennio Morricone) ،Not Your Kind Of People (GARBAGE) و (Nuclear (Mike Oldfield نیز وجود دارند. هم چنین موسیقی های بدون کلام که شامل (Sins of the Father (Donna Burke و (Quiet’s Theme (Stefanie Joosten می باشد نیز در این آلبوم گنجانده شده است. هر دوی آهنگ هایی که ذکر شد، متعلق به عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain می باشند. در ادامه ی خبر می توانید لیست آهنگ های اصلی کل مجموعه که قرار است برای فروش در دسترس قرار گیرد را مشاهده نمایید: (The Best Is Yet To Come / from METAL GEAR SOLID (Vocal by Aoife Ni Fhearraigh (Can’t Say Good-bye to Yesterday / from METAL GEAR SOLID 2 SONS OF LIBERTY (Vocal by Caria White (Snake Eater / from METAL GEAR SOLID 3 SNAKE EATER (Vocal by Cynthia Harrel) (Love Theme / from METAL GEAR SOLID 4 GUNS OF THE PATRIOTS (Performed by Jackie Presti (Calling to The Night / from METAL GEAR SOLID PORTABLE OPS (Vocal by Natasha Farrow (Heavens Divide / from METAL GEAR SOLID PEACE WALKER (Vocal by Donna Burke (Sins of The Father / from METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN (Vocal by Donna Burke (Quiet’s Theme / from METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN (Vocal by Stefanie Joosten پنچ موسیقی اصلی را نیز می توانید در انتها مشاهده فرمایید: (The Best Is Yet To Come (Donna Burke (Can’t Say Good-bye to Yesterday (Donna Burke (Snake Eater (Donna Burke (Love Theme (Donna Burke (Quiet’s Theme (Donna Burke نظرات خود را با در میان بگذارید. گیمفا



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

آهنگسازان فيلم كه در زير به معرفي آنها مي پردازيم،‌ نه تنها از چهره هاي معروف عرصه موسيقي هستند بلكه آثار آنها جزء پرفروشترين هاي «آيتيونز» نيز بوده است. بدون شك آهنگسازان فيلم، كليد اصلي در بناي جو، تنش و حتي معرفي كاراكترها هستند. گروهي كه در ظاهر تأثيري در فيلم ندارند ولي حتما يكي از آيكونهاي اصلي جذب مخاطب و زيباتر شدن فيلمها هستند. افرادي كه نه تنها با شرايط فيلم همراه هستند بلكه اين شرايط را براي مخاطب و با به كارگيري صدا ملموس مي كنند. آهنگسازان فيلم كه در زير به معرفي آنها مي پردازيم،‌ نه تنها از چهره هاي معروف عرصه موسيقي هستند بلكه آثار آنها جزء پرفروشترين هاي «آيتيونز» نيز بوده است. با اين آهنگسازان تجاري را در اين گزارش آشنا شويد. «جان ويليامز» 100 ميليون دلار ويليامز با ثروت 100 ميليون دلاري در رأس اين فهرست قرار دارد. پس از آهنگسازي 6 قسمت فيلم «جنگ ستارگان» در سال 1977 او به عنوان يكي از آهنگسازان مطرح فيلم معرفي شد و انجمن فيلم آمريكا او را بهترين آهنگساز قرن معرفي كرد. موسيقي متن فيلمهاي بزرگي همچون «آرواره ها»،‌ «ويلون زن روي بام»، «مواجه نزديك با نوع سوم»، «سوپرمن»،‌ «اينديانا جونز»، «تنه در خانه»، «فهرست شيندلر»، «پارك ژوراسيك»، «دنياي گمشده» و سه قسمت اول هري پاتر را در كارنامه «ويليامز» مي توان پيدا كرد. اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان «هانس زيمر» 90 ميليون دلار «زيمر» آلماني تبار پس از همكاري با «استنلي مايرز» در سال 1984 در فيلم «موفقيت بهترين انتقام است» به دنياي موسيقي معرفي شد. او در سال 1988 براي موسيقي فيلم «مرد باراني» نامزد جايزه اسكار شد و در كمتر از 10 سال با موسيقي فيلمهاي «در خدمت خانم ديزي»، «روزهاي تندر»، «تلما و لوئيس» و «شير شاه» به شهرت رسيد. 4 قسمت «دزدان دريايي كارائيب»، سه گانه «بتمن» و «سرآغاز» از فيلمهايي هستند كه نامزدي اسكار را براي زيمر به همراه آورده است. اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان «دني الف من» 75 ميليون دلار «الفمن» آهنگساز محبوب «تيم برتون» است و تقريبا موسيقي متن تمامي فيلمهاي «برتون» همچون «ادوود»،‌‌ «سوييني تاد»، «بيتل جويس» و «بتمن» را نوشته است. او همكاري نزديكي با «سم ريمي» و «گاس فون سان» هم داشته است. نمونه آن موسيقي فيلمهاي «ويل هانتينگ خوب»، «شير»، «اُز بزرگ و قدرتمند» و «ارتش تاريكي» هستند. اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان «درفت پانك» 70 ميليون دلار «گاي مانوئل دي هومم كريستو» و «توماس بانگالتر» گروه موسيقي «درفت پانك» را تأسيس كردند. اين گروه در ابتدا با ارائه آلبومهاي موسيقي الكترونيكي به شهرت رسيدند و پس از آن طي قراردادي با ديزني براي تعدادي از فيلمهاي تخيلي اين استوديو آهنگسازي كردند كه نمونه آن فيلم «ميراث ترون» بود. با اين حال گفته مي شود ثروت اصلي اين گروه در نتيجه فروش آلبومهاي موفق موسيقي حاصل شده است. اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان «ترنت رزمر» 55 ميليون دلار از دهه 90 فعاليت خود را با گروه «ماريلين ميسون» آغاز كرد و پس از مدتي با تكنوازي پيانو آلبوم هاي موسيقي خود را با نام «ناخنهاي 9 اينچي» وارد بازار كرد و تا حدودي توجه تهيه كنندگان را به خود جلب كرد. تا سال 1996 از آهنگساز اول بازيهاي ويدئويي بود ولي در سال 2010 با دعوت «ديويد فينچر» موسيقي متن فيلم معروف «شبكه اجتماعي» را نوشت و موفق شد با كنار زدن «هانس زيمر» اسكار بهترين موسيقي متن را از آن خود كند. اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان اخبار فرهنگی - سینما خبر بیتوته



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

استودیوی «دیزنی» رامین جوادی (Ramin Djawadi) آهنگساز سریال Game of Thrones را جهت آهنگسازی برای فیلم A Wrinkle in Time «چین‌خوردگی در زمان» به استخدام درآورده است. این فیلم که توسط ایوا دوورنی (Ava DuVernay) کارگردانی شده، اقتباسی از رمان علمی تخیلی مادلین اِل‌اِنگل (Madeleine L’Engle) است. این فیلم در حال حاضر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید. فیلم «چین‌خوردگی در زمان» داستان دختر جوانی به نام مگ موری (Meg Murray) با بازی استورم رید (Storm Reid) را روایت می‌کند که همراه با برادر خود چارلز والاس (Charles Wallace) با هنرنمایی دریک مک‌کیب (Deric McCabe) و همکلاسی‌اش، کالوین (Calvin) با بازی لوی میلر (Levi Miller) تصمیم می‌گیرد تا به دنبال پدر دانشمندش – کریس پاین (Chris Pine) – که پس از کار بر روی پروژه‌ای مرموز ناپدید شده است بگردد. جستجوی آن‌ها منجر به ماجراجویی در فضا و زمان دیگری می‌شود. آن‌ها در طول این مسیر از سه موجود به نام‌ها خانم ویچ با بازی اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، خانم واتسیت با بازی ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) و خانم هو با هنرنمایی میندی کالینگ (Mindy Kaling) کمک می‌گیرند. دوورنی در توییتر خود اعلام کرد که رامین جوادی در پروسه تولید این فیلم مشارکت خواهد داشت. دوورنی ضمن ستایش جوادی بیان داشت که برای چندین سال است که به موسیقی‌های ساخته شده توسط این هنرمند ایرانی‌الاصل گوش داده و مجذوب کارهای اوست. وی تصویری از خود و جوادی نیز در اینستاگرام شخصی‌اش منتشر کرده که آن‌ها را در حال کار بر روی فیلم «چین‌خوردگی در زمان» نشان می‌دهد. رامین جوادی یدی طولانی در ساخت موسیقی متن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دارد. گرچه وی بیشتر به واسطه ساخت موسیقی حماسی و زیبای سریال Game of Thrones شناخته می‌گردد، اما او ساخت موسیقی متن سریال‌هایی نظیر Westworld، The Strain و Prison Break را نیز در کارنامه کاری خود دارد. از جمله فیلم‌هایی که جوادی ساخت موسیقی متن آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به فیلم‌هایی نظیر Iron Man «مرد آهنی»، Pacific Rim «حاشیه اقیانوس آرام» و فیلم در دست انتشار The Mountain Between Us «کوه میان ما» اشاره داشت. بی‌شک توانایی و سابقه کاری وی، منجر به ساخت موسیقی متنی خوش‌ساخت برای فیلم فانتزی «چین‌خوردگی در زمان» خواهد شد. گرچه منبع اقتباس فیلم «چین‌خوردگی در زمان» در سال ۱۹۶۳ میلادی بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است، اما تا پیش از فیلم مورد بحث، به روی پرده‌های سینماها راه نیافته بود و تنها سریالی کانادایی از آن در سال ۲۰۰۳ میلادی به روی آنتن رفته است. فیلمنامه این فیلم توسط جنیفر لی (Jennifer Lee) نوشته شده است. فیلم «چین‌خوردگی در زمان» برای اکران از تاریخ جمعه ۱۸ اسفند ماه (۹ مارس ۲۰۱۸ میلادی) برنامه‌ریزی شده است. منبع : ScreenRant گیمفا



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

زومجی در این پست آموزشی، روش اجرای آهنگ‌های مورد علاقه شما را در بازی Forza Horizon 3 آموزش می‌دهد. امسال شاهد عرضه یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ چند سال اخیر بودیم. بازی Forza Horizon 3 توانست با تمامی نکات مثبتی که در خود گنجانده بود، تبدیل به بهترین گزینه برای طرفداران این سبک بازی‌ها شود. ما نیز در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و Forza Horizon 3 از دید ما نمره بسیار عالی ۹.۵ را دریافت کرد. در میان تمامی نکات مثبت این بازی، این که بازیکنان قادر باشند آهنگ‌های شخصی خود را در هنگام بازی گوش دهند یکی از بهترین ویژگی‌هایی بود که Forza Horizon 3 در اختیار مخاطبان خود قرار داد. بازیکنان با استفاده از قابلیت‌های One Drive و Groove Music قادر هستند هر آهنگی را که در دوست دارند به راحتی و بدون دردسر در دنیای بازی و در هنگام رانندگی گوش کنند. یکی از نکات منفی که در دو قسمت سری Horizon وجود داشت این بود که بازیکنانی که بیش از صد‌‌ها ساعت وقت پای بازی خود می‌گذاشتند، آهنگ‌های بازی برای‌شان تکراری و خسته کننده می‌شد. اما استودیو پلی‌گراند، علاوه بر گسترش تعداد و سبک آهنگ‌های بازی، با قرار دادن این قابلیت که بتوانید موزیک‌های خود را درون بازی گوش کنید، دیگر اجازه نمی‌دهد که بازیکنان حداقل از این بخش بازی خسته شوند. ما نیز در زومجی در این مقاله آموزشی کوتاه سعی داریم تا روش اجرای آهنگ‌های شخصی و مورد علاقه بازیکنان را در بازی Forza Horizon 3 آموزش دهیم. 1 برای شروع کار شما ابتدا باید از طریق سایت یا برنامه One Drive آهنگ‌های مورد نظر خود را آپلود کنید. برای این کار، هنگامی که وارد سایت وان درایو شدید، با ایمیلی که گیمرتگ ایکس‌باکس لایو شما روی آن ساخته شده است وارد محیط کاربری خود شوید. حال در قسمت فایل‌ها و از طریق گزینه آپلود، آهنگ‌های مورد علاقه خود را آپلود کنید. این کار ممکن است با توجه به سرعت اینترنت شما و تعداد و حجم ترک‌هایی که آپلود می‌کنید چندین و چند دقیقه طول بکشد. 2 پس از آپلود آهنگ‌های مورد نظر، کار شما با برنامه یا سایت وان درایو تمام شده است و حال باید به سراغ برنا‌مه Groove Music در ویندوز 10 یا نسخه‌های موبایلی Groove Music بروید. در این بخش، در سمت چپ برنامه، گزینه‌ای به نام Playlists وجود دارد که باید پس از کلیک روی گزینه + پوشه آهنگ‌های مورد نظر خود را بسازید. بعد از نوشتن نام پوشه خود که می‌تواند هر چیزی که دوست دارید باشد، با کلیک بر روی گزینه Save، پوشه خود را بسازید و ذخیره کنید. 3 حال برای به اتمام رساندن کار، باید پس از انتخاب آهنگ‌های خود، در قسمت پایین صفحه با کلیک بر روی گزینه Add to، ترک‌های خود را به پوشه‌ای که ساخته‌اید انتقال دهید. انجام این کار بیشتر از چند لحظه طول نمی‌کشد و پس از انجام آن، کار شما با رایانه شخصی و برنامه‌های One Drive و Groove Music تمام شده است. forza حال باید وارد بازی خود از طریق کنسول ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 شوید و در قسمت Home، وارد بخش تنظیمات صدا یا Audio شوید. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه دوم این لیست مربوط به Grove Music Playlist می‌شود و باید توسط فلش‌های چپ و راست کنترلر، آن پوشه‌ای که در برنامه Groove Music ساخته‌اید را در این بخش انتخاب کنید. البته این را هم فراموش نکنید که اگر به صورت آنلاین وارد بازی نشوید، پوشه و آهنگ‌هایی که آپلود کرده‌اید هرگز در این بخش ظاهر نخواهند شد. forza کار تمام شد! حالا در هنگام رانندگی و با استفاده از فلش‌های چپ و راست، رادیو بازی را روی Groove Music قرار دهید و از تمامی آهنگ‌هایی که انتخاب و آپلود کرده‌اید لذت ببرید. البته یکی از نکات منفی این بخش این است که نمی‌توان در لیست آهنگ‌ها چرخید و آن‌ها را عقب و جلو ز‌د. البته روشی برای انجام این کار وجود دارد. به این ترتیب که اگر می‌خواهید زودتر به آهنگ‌های بعدی برسید، باید موج رادیو‌یی را عوض کنید و سپس دوباره وارد ایستگاه رادیویی Groove Music شوید. به این ترتیب آهنگ بعدی شروع به پخش شدن می‌کند. البته خوب این روش به آن صورت قابل قبول نیست و بهتر بود که قادر بودیم خودمان آهنگ‌ها را عوض کنیم، اما به هر حال، گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود در هنگام رانندگی در دنیای استرالیای Forza Horizon 3 لذتی عالی دارد که باید آن را تجربه کنید. زومجی



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - تیزر آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" به کارگردانی محمدحسین مهدویان و آهنگسازی حبیب خزایی‌فر منتشر شد. آلبوم موسیقی این فیلم شامل 20 قطعه است که بخش‌هایی از آن‌ها در فیلم شنیده شده است. با توجه به فضای "ایستاده در غبار"، سعی شده که این قطعات یادآور موسیقی دهه 50 و 60 باشد. همچنین استفاده از آواهای کردی در کنار بخش ارکسترال در قسمت‌هایی از فیلم، یکی دیگر از ویژگی‌های این آلبوم موسیقی است. آلبوم موسیقی متن فیلم "ایستاده در غبار" نخستین آلبوم حبیب خزایی‌فر است. خزایی‌فر پیش از این علاوه بر ساخت موسیقی مجموعه "آخرین روزهای زمستان"، موسیقی متن فیلم‌های "ماجرای نیمروز" و "لاتاری" را نیز در کارنامه دارد. تیزر آلبوم موسیقی فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" توسط حسین جمشیدی‌گوهری ساخته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این آلبوم موسیقی را از کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند. منبع: هنرآنلاین موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

موسیقی ما - پریس تنظیفی: برخلاف موفقیتی که در سال‌های اخیر کمیک‌های مارول درجدول فروش سینماهای آمریکا به دست آورده‌اند‌، این روزها روند توسعهٔ بسیاری از آن‌ها با یک بی‌نظمی وسیع جذابیت خود را از دست داده است. به همین دلیل هم بعد از آن همه این در و آن در زدن‌های پی در پی که به ساخت فیلم‌ها و قهرمان‌های رنگینی مانند «مردآهنی2» ختم شد ، سرانجام مارول توانست به ساخت اثری دست زند که برایش نقد‌های مثبتی نیز همراه داشته باشد. داستان فیلم «ثور»، به واقع شرح ماجرای زندگی شخصیت افسانه‌ای شاهنشاهی «آسگارد» است در شرایطی که توسط پدرش از آن‌جا به خاطر بی پروایی‌اش تبعید شده است. او که به خواست شاه «اودین» (که نقش او را آنتونی هاپکینز بازی می‌کند)، یکی از فرمانروایان تحت سیطرهٔ قلمرو شاهنشاهی به زمین فرستاده شده است، موضوع مورد علاقهٔ دانشمندان و دولتمردان است، اما دراین میان، ثور تنها زمانی می‌تواند از چکش و قدرت بی‌حد خود استفاده کند که به ماهیت خود پی می‌برد و از آن در راه رفاه دیگران سود می‌جوید. فیلم «ثور»، همان گونه که انتظار می رفت، به اثری پرفروش بدل شد و نقدهای فراوانی بر آن نوشته شد. در حالی که صحنه‌های روی زمین آن با نقدهای سردی مواجه شد، بخش‌های مربوط به نبرد بین آسگارد و نابکاران، با استقبال بی‌نظیری مواجه شد که البته شاید بخش بزرگی از این موفقیت مدیون نقش پر رنگ «پاتریک دویل» به عنوان آهنگساز این فیلم بوده است آن هم در شرایطی که طرفداران قهرمان‌های پرفروش این‌گونه فیلم‌ها، حق دارند که نسبت به اقدامات استودیوها در این گونه موارد مظنون باشند، به خصوص بعد از آن چه برای «مایکل دانا»، یکی از افسانه‌ای ترین موسیقی‌دانان سمفونی‌ساز، در شرایطی مشابه برای فیلم «هالک» در سال 2003 رخ داد. حتی دویل به شکل وحشتناکی خود را برای ساخت «ثور»، خارج از حلقه آرامش لازم برای ساخت موسیقی فیلم یافت، آن هم هنگامی که دریافت باید به حلقه‌های ریتمیک سازهای زهی و ضرب‌های سنگین طبل‌های صداهای فیلم‌های پرفروش امروزی که توسط «هانس زیمر» از سوی مدیریت استودیو تحمیل می‌شد، تن دهد، که البته این صداها هرگز در واژه نامهٔ موسیقی دویل جایی نداشتند. دویل که با این‌ گونه از تحمیل موسیقی بیگانه بود، به خوبی توانست سهم خود را در این فیلم پرفروش ادا کند بدون آن‌که به شهرتش به عنوان آهنگساز فیلم‌های درام و رومانس لطمه زند. موسیقی او برای فیلم‌های «فرانکشتاین» و «هری پاتر و ساغر آتش» هنوز به عنوان نمونه‌های مثال‌زدنی آثار او در خاطره‌‌هاست و البته در مرحله بعدی کاری که او برای فیلم‌هایی مانند «اِراگون» و «آخرین لژیون» هر چند به درخشش کارهای قبلی‌اش نیست، اما همچنان جزو آثار درخشان است. البته در این فیلم نیز امید زیادی وجود داشت که دویل، با وجود فشار استودیو و تهیه‌کننده برای مدرن کردن صدای موسیقی‌اش، سر آخر راهی برای فائق آمدن بر شرایط تحمیلی بیابد، در حالی که عکس العمل علاقه‌مندان و برخی از منتقدان نشانگر آن است که در این مسیر چندان نتوانسته است نظرها را به خود جلب کند. در واقع، اگرچه، موسیقی «ثور» از آن نوعی از کار در ‌آمد که از کمبود پیوند‌های نامعقول قابل انتظار رنج می‌برد، اما این موسیقی به دلیل همان چه که هست، به شکل بسیار ستودنی‌ای روشنفکرانه از آب درآمده و در اوج خود سرگرم کننده است. بیشتر بخشی که دویل ساخته به شکل آشکارا ساده‌ای، معطوف به این است که متدولوژی «زیمر/ارسی» را در فیلم وارد کند و در برخی جاها آن قدر زیاده‌روی کرده است که می‌توان مدعی شد که او سبک موسیقی‌اش را قربانی آن کرده که نوعی موسیقی برای این گونه فیلم‌ها پدید آورد. از سوی دیگر، آنچه دویل برای فیلم «ثور» ساخته و ارایه کرده، برخلاف انتظار می‌تواند به شکلی غیر قابل باور به دلیل انعطاف پذیری‌اش برای هماهنگ کردن موسیقی با نیاز‌های فیلم، موردتقدیر قرار گیرد اما علاقه‌مندان موسیقی دویل ممکن است از این که در «ثور»، چندان علایق موسیقیایی دویل آشکار نیست، دل زده باشند، با این وجود باید گفت در میان آن همه گرایش موسیقیایی متفاوت، هنوز به اندازهٔ کافی از سبک دویل باقی مانده که بتوان آن را با گوش تشخیص داد. فیلمی که ازاین نظر شبیه «ثور» است، فیلم «آخرین ایربندر» اثر هوارد است که به شکل خردمندانه‌ای از همان شیوه‌های «ثور» استفاده کرده است. به علاوه دویل کیفیت سمفونیک موسیقی‌اش را تنها برای افزایش منظر موسیقایی فیلم با پوشش‌هایی ترکیبی به کار برده که شبیه نخستین الحان الکترونیک دویل در « مرکب» می‌نماید. همه آن آرایه‌های زهی و طبل نواخت‌هایی که در فیلم‌هایی مانند «ترانسفومرز» و «مرد آهنی»، به گوش می‌رسد، در این اثر با ارکستر کلاسیک اجرا شده است. افراط در صدای‌های فلزی ضربی نیز که در صحنه‌های ریتمیک شنیده می‌شود، بسیار شبیه به موزیک فیلم «آخرین ایربندر» است. نوای «وُکال»، که گاه و بیگاه در فیلم شنیده می‌شود، نیز یادآور دیگر آثار این آهنگساز از جمله فیلم «تبعید» است. البته باید به یاد داشت در شرایطی که نرم افزارهای تولید موسیقی این روزها بسیاری از افکت‌های شنیداری را که در فیلم‌های تجاری می‌شنویم تولید می‌کنند، غیر ممکن است که از نحوهٔ برخورد دویل برای ارایهٔ صدایی دینامیک از طریق اجرای سمفونیک شگفت‌زده نباشیم. اگر شما از جمله طرفداران موسیقی فیلم ارکستری سنتی دوره جان ویلیامز باشید، دویل با این اثر خود علاقه شما را جلب کرده است. البته نباید انکار کرد که میزان زیادی از تاثیر موسیقی جابلونسکی در فیلم «ترانسفورمرز» در بخش‌های مربوط به نمایش شاهنشاهی اسگارد در فیلم «ثور» دیده می‌شود، اما دویل از ارکستر سمفونی لندن برای اجرای این موسیقی استفاده کرده است تا بتواند طراوت اجرای زنده را در صدای فیلم وارد کند. برای برخی از شنوندگان، نتیجه شاید یکسان جلوه کند، اما برای طرفداران دویل، این به معنی آن است که او توانسته با وجود تمام فشارهای استودیو و تهیه کننده، همچنان به شیوه فردی خود وفادار بماند. اگر هنوز این شما را قانع نکرده، البته می‌توان به شیوه استفاده از پیانو اشاره کرد که به شکل غیر قابل باوری در فیلم «ثور» و دیگر اثر دویل در سال 2011 به نام «La Ligne Droite» یکسان است و اثر درخشانی با نام «بذار بره» را به یاد می‌آورد. پیشرفت مضمونی هر دو فیلم، با نام تجاری دویل پیوند خورده و نشان می‌دهد که او می‌تواند ترکیبی از نُت های بی‌شمار را به یک اثر واحد تبدیل کند. البته به هر حال «ثور» از نظر موسیقی اثر منحصر به فرد و مثال زدنی برای آهنگسازش به شمار نمی‌رود و نمی‌تواند چندان احساس یا علاقه‌ای را برانگیزد. از سوی دیگر پیش تِم‌های آهنگ‌های مورد نظر آهنگساز در این اثر چندان مشخص و واضح نیستند، همچنین بر صداهای «سولو» به اندازهٔ کافی تاکید نشده و از حلقه‌های نشانه‌های ترکیبی نیز در اثر موسیقیایی تنها گویی برای این استفاده شده که بگویند اینجا یک نشانه است! به این ترتیب بسیاری از شنوندگان ممکن است در اثر دویل اشتباه‌های فاحشی بیابند هر چند با نگاهی عمیق‌تر می‌توان موارد مثبت و امیدوارکننده‌ای نیز در این اثر یافت. در واقع چهار یا پنج تِم در این اثر استفاده شده است که هر یک چندین بار تکرار شده‌اند. و اگر دویل از قضاوت در مورد اثرش مکدر است، در واقع به دلیل آن کارهایی است که برای ارایه تکرارهای نخستین تم‌ها انجام داده است. هویت ارایه شده در موسیقی «ثور» در نهاد خود خوب و کامل است اما در کل اثر دچار تکرارهای بی‌انجام شده است و به این ترتیب نمی‌تواند چندان تاثیر شگفتی بر مخاطبان موسیقی دویل بگذارد. در یک کلام «ثور» را می‌توان نمونه‌ای از تخریب یک موسیقی‌دان خوب به دست استودیو های فیلمسازی به شمار آورد در حالی که آهنگساز تمام تلاش خود را کرده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، اثری در خور اعتنا خلق کند که استفاده از ارکستر لندن برای اجرای اثر نشانهٔ همین امر است. موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

مدتی پیش، پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام شرکت بتسدا (Bethesda) از بازی Rage 2 رونمایی کرد. گرچه اطلاعات بسیار کمی از این بازی منتشر شده اما امید می‌رود که این عنوان نقش پررنگی در کنفرانس خبری بتسدا در جریان نمایشگاه E3 2018 داشته باشد و شاهد نمایش‌ها و اطلاعات بسیاری از آن باشیم. به تازگی نیز مطلع شدیم که میک گوردون (Mick Gordon) وظیفه ساخت موسیقی متن این بازی را بر عهده ندارد. نخستین بار، یکی از کاربران ردیت متوجه این موضوع شد اما به تازگی خود گوردون با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توییتر این موضوع را تائید کرده است. گوردون تاکنون در پروژه‌های متعددی با استودیوی بتسدا همکاری داشته است که از جمله این موارد می‌توان به ساخت موسیقی متن بازی‌هایی نظیر DOOM، Prey و بازی‌های جدید سری Wolfenstein اشاره داشت. موسیقی نقش پررنگی در این بازی‌ها داشت و به نظر می‌رسد که ساخته‌های گوردون کاملاً متناسب بازی شلوغ و پلوغ و سرگرم‌کننده Rage 2 خواهد بود. اما متاسفانه او وظیفه ساخت موسیقی متن این بازی را بر عهده ندارد. بازی Rage 2 به طور مشترک توسط دو استودیوی آی‌دی سافتور (id Software) و آوالانچ (Avalanche Studios) – سازنده بازی‌هایی نظیر Just Cause و Mad Max – در دست ساخت و توسعه قرار دارد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیراً مزایای پیش خرید آن مشخص شده است. همچنین شاهد انتشار جزئیات جدیدی از گیم‌پلی آن بودیم که از این نشانی می‌توانید به اطلاعات بیشتری دست یابید. بازی Rage 2 در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. gamefa



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

بالاخره و پس از شایعات فراوان مشخص شد که سم اسمیت، خواننده‌ بسیار معروف بریتانیایی، آهنگ جدید فیلم جیمز باند را که نام آن اسپکتر است، اجرا خواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید. دیروز و در خبری اعلام شد که سم اسمیت، خواننده پاپ انگلیسی‌، اجرای آهنگ اصلی‌ فیلم ۲۴ ام جیمز باند به نام اسپکتر را بر عهده خواهد داشت. آهنگ که نامش «نوشته‌های بر روی دیوار» است، توسط کپیتال رکوردز پخش خواهد شد و از تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر)، برای دانلود و استریم برای علاقمندان در دسترس قرار خواهد گرفت. آهنگ توسط اسمیت و جیمی نیپس نوشته شده است. این اجرا برای سم اسمیت موفقیت بسیار عظیمی به حساب می‌آید زیرا از معروفیت او فقط یک سال می‌گذرد. نام وی در سال ۲۰۱۴ با آلبوم «در ساعت تنهایی‌» بر سر زبان‌ها افتاد. این آلبوم توانست به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال انگلستان برسد و در ایالات متحده نیز توانست جایگاه دوم پرفروش‌ترین آلبوم را تصاحب کند. سم اسمیت، اولین خواننده مرد تکی‌ بریتانیایی است که از سال ۱۹۶۵ اجرای آهنگ اصلی‌ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده می‌گیرد. پیش از این، تام جونز در سال ۱۹۶۵ و برای فیلم تاندربولت، آخرین هنرمند بریتانیایی بود که به صورت تکی‌ اجرای آهنگ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده داشت (پاول مک‌کارتنی آهنگ Live and Let Die را همراه با گروه خود Wings اجرا کرده بود و کریس کورنل نیز اصالتا بریتانیایی نیست). مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی، تهیه کنندگان اسپکتر در بیانیه‌ای که امروز توسط سونی منتشر شد در این‌باره گفتند: سم و جیمی یکی‌ از الهام بخش‌ترین آهنگ‌ها را برای فیلم اسپکتر نوشته‌اند و سم با صدای خارق‌العاده خودش، اجرایی از آهنگ «نوشته‌های روی دیوار» داشته است که این آهنگ را مسلما به یکی‌ از بیاد ماندنی‌ترین آهنگ‌های مجموعه فیلم‌های جیمز باند تبدیل خواهد کرد. خود اسمیت نیز در این‌باره گفت: این آهنگ یکی‌ از نقاط عطف دوران کاری من است. من از اعلام این خبر که اجرای آهنگ فیلم جدید باند بر عهده من است، بسیار مفتخر هستم. من خیلی‌ از این موضوع که توانستم عضو کوچکی از این میراث کاریزماتیک انگلیسی‌ باشم، هیجان زده هستم. نام من در کنار نام بسیاری از الگوهای من که قبلا وظیفه اجرای آهنگ برای مجموعه فیلم‌های باند را داشته‌اند، قرار می‌گیرد. من امیدوارم که تمامی شما همان‌قدر که من از ساخت این آهنگ لذت بردم، از شنیدن آن‌ لذت ببرید. اجرای آهنگ فیلم قبلی‌ جیمز باند، سقوط آسمان، بر عهده آدل بود که برای وی دو جایزه اسکار و گلدن گلوب در رشته بهترین آهنگ را به ارمغان آورد. همچنین آهنگ سقوط آسمان موفق به دریافت گرمی در رشته بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه تصویری و جایزه بریت در رشته بهترین آهنگ تکی‌ سال شد. فیلم اسپکتر بار دیگر توسط سم مندز کارگردانی می‌شود. در این فیلم، جیمز باند (با بازی دنیل کریگ) طی‌ یک پیغام مرموز، مجبور می‌شود که عازم مکزیکو سیتی و رم شود و در آنجا با لوسیا سیارا (مونیکا بلوچی) آشنا می‌شود. وی در ادامه به وجود سازمانی با اهداف شیطانی به نام SPECTRE پی‌ می‌برد و تلاش خود را برای از بین بردن این سازمان آغاز می‌کند. در هنگامی که باند مشغول پیدا کردن راهی‌ برای از بین بردن این سازمان شیطانی است، وی پی‌ به ارتباط خود با رئیس این سازمان با بازی کریستف والتز می‌برد. اسپکتر برای اکران در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در انگلستان و ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکا برنامه ریزی شده است. شما می‌توانید در زومجی جدیدترین تریلر این فیلم را مشاهده کنید. چندی پیش نیز پوستری از این فیلم با حال‌ هوای فیلم‌های کلاسیک مجموعه جیمز باند منتشر شد که دیدن آن برای طرفداران این جاسوس معروف انگلیسی خالی‌ از لطف نیست. منبع: Coming Soon زومجی



:: موضوعات مرتبط: موسیقی فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ost

به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077، عنوان نقش‌آفرینی و مورد انتظار استودیوی سی‌‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) منتشر شده که بسیار هیجان‌انگیز است. بریان مانتیا (Brian Mantia) و ملیسا ریزی (Melissa Reese)، که بیشتر به واسطه همکاری با گروه راک افسانه‌ای Guns ‘N Roses شناخته می‌شوند و بر روی بازی‌های ویدئویی معروفی کار کرده‌اند، در حال حاضر بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کنند. مانتیا به عنوان درامر در گروه Guns ‘N Roses فعالیت می‌کرده و در عین حال، ریزی هم به عنوان کیبورد زن (نوازنده ساز دارای ردیف کلید منظور است) نقش داشته است؛ بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت IMDB، این دو بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کنند. این دو پیش از این بر روی موسیقی متن بازی‌های بزرگ و معروفی هم کار کرده‌اند و در این زمینه سابقه خوبی دارند. بریان مانتیا بر روی موسیقی متن بازی‌هایی نظیر Mortal Kombat و ملیسا ریزی هم بر روی عنوان Bloodborne کار کرده است. این در حالی است که هر دوی آن‌ها با همکاری یکدیگر، موسیقی متن دو بازی inFamous 2 و inFamous: Second Son را هم ساخته‌اند. علاوه بر این، مانتیا در جریان مصاحبه‌ای، به صراحت ابراز داشت که بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کند. زمانی که از وی پرسیده شد که این روزها مشغول چه کاری است، او پاسخ داد: من همچنین بر روی موسیقی متن بازی ویدئویی Cyberpunk 2077 کار می‌کنم. این پروژه کمی مرا به چالش کشیده است چراکه توسعه‌ دهندگان آن به دنبال موسیقی‌ای هستند که تاکنون شنیده نشده باشد و در عین حال معنا و مفهوم خاصی را در بر داشته باشد. آن‌ها به دنبال موسیقی‌ای هستند که مناسب سال ۲۰۷۷ میلادی باشد. من در این کار نقش دارم چراکه من واقعاً عاشق «White Noise» هستم و من فکر می‌کنم که از الان تا ۶۰ سال آینده، موسیقی به همین سو پیش خواهد رفت؛ به طور اساسی هر فرکانسی در محدوده شنوایی انسان (از ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز) [ارزش شنیدن دارد]. به هر حال، من واقعاً تجربه لازم برای کار در چنین پروژه‌ای را دارم! با توجه به سابقه این دو، انتظار می‌رود که بازی Cyberpunk 2077 از موسیقی متن جذاب و خاصی برخوردار باشد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش شایعه‌ای در سطح اینترنت منتشر شد که حکایت از به نمایش در آمدن تریلر جدید این بازی در جریان رویداد E3 2018 داشت؛ از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره دست پیدا کنید. گفتنی است که بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست ساخت و توسعه قرار دارد و احتمالاً در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر گردد. گیمفا



:: موضوعات مرتبط: موسیقی بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()